Ga direct naar inhoud
Profielen | Profielen translated
28 maart 2024

Zwart logo Profielen

Onafhankelijk nieuws van de Hogeschool Rotterdam

Wat doe jij nou? Met die koeken…

Gepubliceerd: 11 June 2015 • Leestijd: 0 minuten en 51 seconden • Wat doe jij nou? Dit artikel is meer dan een jaar oud.

Er wordt op de deur geklopt. Laura en Kimberly, studenten small business & retailmanagement, stappen het redactielokaal van Profielen binnen. Kimberly houdt een bord met koeken vast, Laura een collectebus.

Koekjes

Wat komen jullie doen?
Kimberly: ‘De 28-jarige man van onze marketingdocent heeft een hersentumor. Wij zamelen geld voor hen in.’

Waarom?
Kimberly: ‘Om z’n behandelingen te betalen.’
Laura: ‘In Nederland is hij uitbehandeld. En een behandeling in België of Duitsland, die minimaal 10.000 euro kost, wordt door de zorgverzekeraar niet vergoed.’

Met koeken verkopen ga je dat bedrag niet halen…
Laura: ‘Nee, maar met een veiling hebben we gisteren 4.500 euro opgehaald. Volgens mij hebben docenten die veiling met spullen gesponsord. Ook cateraar Deli33 sponsort de actie.’

Het is best een heftig verhaal, ook voor jullie…
Laura: ‘Ja, we kennen de docent goed en zien haar dagelijks. Begin deze week, onze afsluitingsweek, werd uitgelegd dat we iets met de Mark de Groot Foundation zouden gaan doen. Het was de eerste keer dat het doodstil was in de klas…
Kimberly: ‘De acties zijn natuurlijk ook een manier om onze commerciële vaardigheden te oefenen.’

En het verkopen van koekjes was jullie idee?
Kimberly: ‘Ja, en twee anderen van onze groep verkopen loten.’

Hebben jullie er al veel verkocht?
Laura: ‘We weten het niet precies. Eigenlijk gaat het meer om donaties, en geven we mensen een koek als bedankje.’

Jos van Nierop

Recente artikelen

Reacties

Laat een reactie achter

Comments are closed.

Spelregels

De redactie waardeert het als je onder je eigen naam reageert.

  1. Comments worden door de redactie gemodereerd. 's Avonds en in het weekend gebeurt dat niet standaard, en kan het dus langer duren voor je opmerking online komt.
  2. Houd het netjes, beschaafd, vriendelijk en respectvol. Niet vloeken of schelden.
  3. Dwaal niet af van het onderwerp (blijf ‘on topic’).
  4. Wees kort, duidelijk en maak een punt.
  5. Gebruik argumenten, geen uitroepen.
  6. Geen commerciële boodschappen.
  7. Niet op de persoon spelen.
  8. Niet discrimineren, aanzetten tot haat of oproepen tot geweld (ook niet voor de grap).
  9. Van bezoekers die een reactie achterlaten op de site wordt automatisch het IP-adres opgeslagen.
  10. De redactie geeft reacties die dreigende taal bevatten door aan de veiligheidscoördinator van de Hogeschool Rotterdam.

Lees hier alle details over onze spelregels.

Aanbevolen door de redactie

Back to Top