Ga direct naar inhoud
Profielen | Profielen translated
23 november 2024

Zwart logo Profielen

Onafhankelijk nieuws van de Hogeschool Rotterdam

Photo of author

Vivian van Leeuwen is haar lerarenopleiding Nederlands aan het afronden. Ze heeft lichamelijke beperkingen. Lees haar eerder verschenen blogs.

Recente blogs

Recente artikelen

Blog

Voor al die carrièrestappen heb ik de rest van mijn toekomst nog

Gepubliceerd: 11 June 2020 • Leestijd: 1 minuten en 12 seconden • Vivian

Ik heb mijn scriptie ingeleverd. Wat begon als een takenlijst van twee A4’tjes is gereduceerd tot één enkele taak: wachten op wat misschien wel de laatste feedback is.

Elke keer dat ik in de afgelopen week een stukje afmaakte – het slothoofdstuk afgemaakt, het voorwoord toegevoegd, de woordenlijst en samenvatting geschreven – maakte mijn hart een sprongetje. Niet alleen omdat ik steeds trotser werd, maar ook om wat het betekent: dat alles zo meteen, na acht jaar studeren en mijn afstudeerdatum een paar keer uitstellen, echt klaar is. Nog eventjes en die toekomst is binnen.

Maar eigenlijk ben ik, sinds het inleveren van mijn vorige scriptieversie, al bezig geweest met het zelf binnenhalen van die toekomst. De teller van open sollicitaties die ik heb gestuurd tikt bijna de twintig aan, de eerste mails met ‘helaas’ of ‘we houden je in portefeuille’ zijn al binnen, net als een paar nieuwe freelance-opdrachten. En langzaam, langzaam maar zeker krijg ik iets te zien van het plaatje dat straks op me wacht als ik met mijn soort-van-diploma op zak eenmaal student-af ben.

Verrassend genoeg vind ik het helemaal niet zo erg dat dat plaatje er een beetje anders uitziet dan ik me eigenlijk had voorgesteld. Natuurlijk was ik graag meteen als docentondersteuner aan de slag gegaan op een school, maar dat kan over een paar jaar ook nog … Net als die ambitie om bij de jeugdgevangenis of het ziekenhuisonderwijs te werken.

Voorlopig vind ik het namelijk ontzettend leuk om van huis uit websiteteksten en social media-berichten te schrijven en mee te schrijven aan onderwijsmethodes. Voorlopig werkt thuiswerken voor mij heel goed omdat ik daar mijn ei helemaal in kwijt kan, ook wat betreft mijn eigen projecten. Voor nu bevalt dit plaatje en hoe ik dat aan het inrichten ben me wel, en voor al die dingen die nog op mijn lijstje van ‘mogelijke carrièrestappen’ staan, heb ik nog de rest van mijn toekomst oftewel de rest van mijn leven.

Recente blogs

Recente artikelen

Reacties

Laat een reactie achter

2 Responses to Voor al die carrièrestappen heb ik de rest van mijn toekomst nog

  1. Hallo Vivian,

    Ik heb je gegevens gevonden via google. Ik ben mijn lerarenopleiding aan het afronden en momenteel bezig met mijn afstudeerscriptie. Die doe ik over afstandsonderwijs, een evaluerend onderzoek naar mijn online lessen. Ik las dat jij ook een scriptie hebt geschreven met als thema afstandsonderwijs. Ik loop wat vast bij het vinden van theorie, heb je daar wellicht wat tips voor? Alvast bedankt en met vriendelijke groet, Alexander Post

  2. Bekend probleem inderdaad, ik kon er ook heel weinig over vinden. Ik had gelukkig een breed en meerzijdig onderwerp waarbij het afstandsonderwijs eigenlijk alleen de beroepscontext, dus in mijn onderzoek was het uiteindelijk genoeg om de interne documentatie (schoolgids, handleiding voor docenten etc) te gebruiken, aangevuld met vooral veel info over de specifieke doelgroep van de school om zo de koppeling te kunnen maken. Misschien heb je daar wat aan? Succes!

Spelregels

De redactie waardeert het als je onder je eigen naam reageert.

  1. Comments worden door de redactie gemodereerd. 's Avonds en in het weekend gebeurt dat niet standaard, en kan het dus langer duren voor je opmerking online komt.
  2. Houd het netjes, beschaafd, vriendelijk en respectvol. Niet vloeken of schelden.
  3. Dwaal niet af van het onderwerp (blijf ‘on topic’).
  4. Wees kort, duidelijk en maak een punt.
  5. Gebruik argumenten, geen uitroepen.
  6. Geen commerciële boodschappen.
  7. Niet op de persoon spelen.
  8. Niet discrimineren, aanzetten tot haat of oproepen tot geweld (ook niet voor de grap).
  9. Van bezoekers die een reactie achterlaten op de site wordt automatisch het IP-adres opgeslagen.
  10. De redactie geeft reacties die dreigende taal bevatten door aan de veiligheidscoördinator van de Hogeschool Rotterdam.

Lees hier alle details over onze spelregels.

Back to Top