Ga direct naar inhoud
Profielen | Profielen translated

Meer over:  

#ov-kaart #stufi #studietips #leenstelsel #buitenland #web app installeren

Klik op de cover om het magazine te lezen of pak 'm uit de bakken.

Hoe (on)gezond lunchen studenten op de Kralingse Zoom?

Gepubliceerd: 9 January 2018 • Leestijd: 0 minuten en 55 seconden • Beeldreportage

Voedingswetenschapper en docent-onderzoeker Canan Ziylan neemt jullie lunchgewoonten onder de loep. Hoe gezond lunchen de studenten van de Hogeschool Rotterdam? Vandaag: locatie Kralingse Zoom.

 

Locatie: Kralingse Zoom
Restaurant
: Deli33
Tijdstip: 12:30 tot 13:30 uur
Op school gekochte lunch: 2
Meegenomen lunch: 8

Canan Ziylan: ‘Wat een prachtig plaatje met veel variatie. Ik zie heerlijke rijstgerechten en maaltijdsalades, bijna allemaal zelf meegenomen, goed en bewust bezig hoor. Er zit zelfs vis tussen, fijn!

‘Ook hier zie ik weer losse groenten zoals tomaten, komkommers en wortels. Als aanvulling op je lunch zijn ze ideaal, omdat het makkelijker is om dan aan je dagelijkse hoeveelheid groente te komen (250 gram, red.). Als je dat allemaal moet bewaren tot het avondeten, wordt het vaak lastiger. Maar tomaat en komkommer bestaan wel voornamelijk uit vocht, dus je kunt beter groene bladgroenten, courgette of broccoli in een salade verwerken.

‘Bijna alle lunches zijn zelf meegenomen, goed en bewust bezig hoor’

‘Ik zie ook noten, rijstwafels en fruit: alle drie prima als aanvulling, maar niet aan te raden om op zichzelf te eten als lunch. Ze zijn ook heel handig als je tussendoor trek krijgt, en verstandiger dan snoepjes natuurlijk. Sowieso zijn fruit, groente en noten heel goede tussendoortjes. Alle voorverpakte tussendoortjes die zo verstandig lijken, zijn dat totaal niet. Denk aan ontbijtkoeken en mueslirepen. Ze zijn calorierijk, te zout en bevatten vaak veel suiker. Dus ik ben eigenlijk heel tevreden met wat ik hier zie. Go Kralingse Zoom!’

Tekst en beeld: Zoë Cozijnsen

Lees ook wat Canan vond van de lunches op locatie Museumpark.
Dit artikel wordt je aangeboden door Profielen, het nieuwsmedium van de Hogeschool Rotterdam. Like what you see? Like ons dan op Facebook en blijf via je eigen tijdlijn op de hoogte van het laatste nieuws. Liever een nieuwsbrief? Meld je hier aan voor een maandelijkse update.

Reacties

Laat een reactie achter

5 Responses to Hoe (on)gezond lunchen studenten op de Kralingse Zoom?

  1. Sorry dat ik het zeg, maar er zit geen conclusie in dit stuk. Alleen Go Kralingse Zoom! Dat is toch, zelfs als opinie stuk, erg marginaal. Verder wordt tomaat hier als groente neergezet terwijl het fruit is. Dit is volgends mij gewoon content opvulling en verder zit hier 0.0% meerwaarde aan, niets met gezond of ongezond eten te maken.

    Mijn excuus maar persoonlijk vind ik dat als je een “(on)gezond” artikel/opinie stuk maakt het wel iets meer diepgang mag hebben dan dit oppervlakkige stuk.

  2. Aan het eind van de week volgt er een conclusie. Vrijdag rond lunchtijd komt die online.

  3. En ik ben ook wel benieuwd naar een oordeel over wat de RBS-kantine aanbiedt. Daar vind ik het zelf best moeilijk om gezond (en eigenlijk vooral: vegetarisch) lekker te eten.

  4. Plantkundig is een tomaat een vrucht inderdaad, maar voedingskundig classificeren we het als groente, vooral gebaseerd op suikergehalte.

 

Spelregels

De redactie waardeert het als je onder je eigen naam reageert.

  1. Houd het netjes, beschaafd, vriendelijk en respectvol. Niet vloeken of schelden.
  2. Dwaal niet af van het onderwerp (blijf ‘on topic’).
  3. Wees kort, duidelijk en maak een punt.
  4. Gebruik argumenten, geen uitroepen.
  5. Geen commerciële boodschappen.
  6. Niet op de man/vrouw spelen.
  7. Niet discrimineren, aanzetten tot haat of oproepen tot geweld (ook niet voor de grap).
  8. Van bezoekers die een reactie achterlaten op de site wordt automatisch het IP-adres opgeslagen.
  9. De redactie geeft reacties die dreigende taal bevatten door aan de veiligheidscoördinator van de Hogeschool Rotterdam.

Lees hier alle details over ons spelregels

Recente artikelen

Back to Top