Ga direct naar inhoud
Profielen | Profielen translated
27 november 2020

Zwart logo Profielen

Onafhankelijk nieuws van de Hogeschool Rotterdam

Portret van Jessica Strickling

‘Nu ik noodgedwongen door corona veel thuis zit, is het leuk om er iets sociaals bij te hebben’

Jessica Strickling is eerstejaars Ad management en stelt zich kandidaat voor de centrale medezeggenschapsraad. Eigenlijk zou ze stewardess worden. ‘Mijn doel was om te gaan vliegen bij de KLM, maar ik wist ook dat ik er op den duur waarschijnlijk wel wat naast zou willen doen.’

‘Nadat ik de mbo-opleiding luchtvaartdienstverlener had afgerond ben ik gaan werken bij Thalys. Tijdens dit werk twijfelde ik of toch niet wilde doorstuderen en ik besloot uiteindelijk om de opleiding toeristisch management te gaan doen. Die opleiding paste alleen toch niet helemaal bij mij en na een half jaar ben ik ermee gestopt. Ik vroeg me af wat ik dan zou willen, en ik wilde vliegen.

‘Het gedoe met het handen schudden was toen nog grappig…’

‘Vorig jaar december solliciteerde ik bij KLM cityhopper. De sollicitatieprocedure duurde best lang en in maart, op de dag dat we vanwege corona geen handen meer mochten schudden, had ik mijn laatste gesprek. Het gedoe met het handen schudden was toen nog grappig en zorgde voor een leuke sfeer tijdens het gesprek. We wisten toen natuurlijk nog niet wat ons allemaal te wachten stond. Twee weken later hoorde ik dat ik was aangenomen.

‘Ik had nooit verwacht dat het me gelijk zou lukken. Ik ken best veel mensen bij KLM en die zijn meestal wat ouder en hebben al een hbo-diploma op zak. Je moet wel echt volwassen zijn en ik was pas 21, de minimale leeftijd waarop je mag solliciteren. Ik was dus heel blij.

‘In september zou ik bij KLM beginnen maar door corona werd alles omgegooid.’

‘In september zou ik bij KLM beginnen maar door corona werd alles omgegooid. KLM is een groot bedrijf en ze hadden veel mensen aangenomen. Die gaan ze natuurlijk niet allemaal persoonlijk opbellen met uitleg. Ik kreeg een algemene mail waarin stond dat ik op een wachtlijst sta. De vraag is hoe lang het gaat duren, niemand weet dat.

‘Ik schatte in dat het misschien twee jaar zou duren, het leek me dus handig om een opleiding te kiezen die ook zo lang duurt. Daarom heb ik gekozen voor een associate degree en niet voor een bacheloropleiding. Mocht het wel vier of vijf jaar gaan duren, dan kan ik altijd nog doorstuderen. Ik heb mijn opties goed afgewogen en zie het ook wel als een kans dat ik nu weer mag studeren. Mijn doel was om te gaan vliegen bij de KLM, maar ik wist ook dat ik er op den duur waarschijnlijk wel wat naast zou willen doen, en dat zal met een extra opleiding straks makkelijker gaan.

‘Ik merk dat er heel veel jonge docenten zijn en dat vind ik prettig.’

‘Mijn indruk van de hogeschool is tot nu toe heel erg goed. Ik merk dat er heel veel jonge docenten zijn en dat vind ik prettig. Ze zijn goed op de hoogte en voelen aan welke informatie we nodig hebben. De communicatie is duidelijk en ook de lesopbouw vind ik echt supergoed. Wat ook opviel, en dat heb ik nog nooit bij een andere opleiding meegemaakt, is dat we tijdens de eerste week een uitgebreide mail ontvingen met een duidelijke jaarplanning. Dat was overzichtelijk en fijn.

‘Ik wil zo veel mogelijk uit mijn opleiding halen en het lijkt me leuk om wat meer inzicht te krijgen in het beleid van de hogeschool en daar ook zeggenschap in te hebben. Daarom stel ik me kandidaat voor de medezeggenschapsraad. Het communicatieve aspect lijkt me leuk en ik heb vaak ideeën waar ik hopelijk wat mee kan. Nu ik noodgedwongen door corona veel thuis zit, is het ook leuk om er iets sociaals erbij te hebben.

‘Ik heb er bijvoorbeeld over nagedacht over hoe het thuisonderwijs beter zou kunnen.’

‘Ik heb nog geen concrete ideeën, maar ik heb er bijvoorbeeld over nagedacht over hoe het thuisonderwijs beter zou kunnen. Waar ik en klasgenoten tegenaan lopen, is dat bij sommige tentamens niet helemaal duidelijk is wat de regels zijn voor de nieuwe situatie die door corona is ontstaan. Bepaalde regels komen niet helemaal overeen met de nieuwe manier van toetsing online. Ik zou daar wel meer duidelijkheid in willen. Ook vind ik het leuk om meer inzicht te krijgen in het algemene beleid van de school. Soms wordt er aan leerlingen feedback gevraagd, maar ik vraag me toch wel af wat daar precies mee gebeurt. Of ze ermee aan de slag gaan en welke stappen er worden genomen. Daar ben ik allemaal benieuwd naar.’

Tekst: Wietse Pottjewijd
Foto: via Jessica Strickling

Ken jij of ben jij iemand die met zijn/haar verhaal op Humans of HR thuishoort? Stuur een mailtje naar profielen@hr.nl om een afspraak te maken.
Gepubliceerd: 20 November 2020 • Humans of Hogeschool Rotterdam

Humans of HR

Reacties

Laat een reactie achter

 

Spelregels

De redactie waardeert het als je onder je eigen naam reageert.

  1. Houd het netjes, beschaafd, vriendelijk en respectvol. Niet vloeken of schelden.
  2. Dwaal niet af van het onderwerp (blijf ‘on topic’).
  3. Wees kort, duidelijk en maak een punt.
  4. Gebruik argumenten, geen uitroepen.
  5. Geen commerciële boodschappen.
  6. Niet op de man/vrouw spelen.
  7. Niet discrimineren, aanzetten tot haat of oproepen tot geweld (ook niet voor de grap).
  8. Van bezoekers die een reactie achterlaten op de site wordt automatisch het IP-adres opgeslagen.
  9. De redactie geeft reacties die dreigende taal bevatten door aan de veiligheidscoördinator van de Hogeschool Rotterdam.

Lees hier alle details over onze spelregels.

Back to Top