Ga direct naar inhoud
Profielen | Profielen translated
30 november 2024

Zwart logo Profielen

Onafhankelijk nieuws van de Hogeschool Rotterdam

Kunst- en mediastudies in de lift

Gepubliceerd: 7 October 2009 • Leestijd: 0 minuten en 20 seconden • Nieuws Dit artikel is meer dan een jaar oud.

Mediastudies
en de studies aan de kunstacademies zijn op dit moment populair. Dit blijkt uit
een artikel dat de Volkskrant publiceerde op basis van cijfers van ResearchNed.

 





Een
verklaring voor deze groei is er niet. Wel blijkt uit interviews met studenten
dat de economische studies groeien, omdat zij uitzicht bieden op
een lekker salaris en misschien wel een managementfunctie. Status is vooral
voor jongens erg belangrijk.

De pabo
en verpleegkunde doen het niet goed. Terwijl het in die beroepsgroepen wel goed
zit met de baangarantie. Maar deze beroepen missen een aantrekkelijk salaris. En dan
blijven alleen de studenten over die de studie kiezen omdat het beroep ze
aanspreekt.

Bron: de
Volkskrant.

MG

 

Recente artikelen

Recente reacties

Reacties

Laat een reactie achter

Comments are closed.

Spelregels

De redactie waardeert het als je onder je eigen naam reageert.

  1. Comments worden door de redactie gemodereerd. 's Avonds en in het weekend gebeurt dat niet standaard, en kan het dus langer duren voor je opmerking online komt.
  2. Houd het netjes, beschaafd, vriendelijk en respectvol. Niet vloeken of schelden.
  3. Dwaal niet af van het onderwerp (blijf ‘on topic’).
  4. Wees kort, duidelijk en maak een punt.
  5. Gebruik argumenten, geen uitroepen.
  6. Geen commerciële boodschappen.
  7. Niet op de persoon spelen.
  8. Niet discrimineren, aanzetten tot haat of oproepen tot geweld (ook niet voor de grap).
  9. Van bezoekers die een reactie achterlaten op de site wordt automatisch het IP-adres opgeslagen.
  10. De redactie geeft reacties die dreigende taal bevatten door aan de veiligheidscoördinator van de Hogeschool Rotterdam.

Lees hier alle details over onze spelregels.

Aanbevolen door de redactie

Back to Top