Hogeschool zet nerds in bij werving
Gepubliceerd: 18 January 2010 • Leestijd: 0 minuten en 53 seconden • Nieuws Dit artikel is meer dan een jaar oud.Een beugel, een bril en liefhebber van bietensap. Een paar duizend potentiële HR-studenten zijn inmiddels door een ‘nerd’ uitgenodigd voor de Open Dag van aanstaande zaterdag.
Via Hyves kun je zo’n virtuele nerd afsturen op je vrienden die nog een keuze moeten maken voor een hogeschool. Suus ‘Karaoke’, Ton ‘Beugel’, Jan Pieter ‘Lego’en Sharon ‘Bietensap’ willen zogenaamd een date met de geadresseerde. Het doel van de ludieke nerdcampagne is voor de Hogeschool Rotterdam dat zoveel mogelijk potentiële studenten de Open Dag van zaterdag 23 januari bezoeken.
Online oriëntatie
Uit cijfers blijkt namelijk, stelt de afdeling communicatie van de HR, dat steeds minder mensen een open dag bezoeken voor ze aan een studie beginnen. ‘We zien dat steeds meer studenten komen studeren, zonder dat ze een open dag bezocht hebben. Zij hebben hun keuze gemaakt vooral op basis van online oriëntatie.’
Maar is een bezoek aan de school dan niet verstandig, vraagt communicatie zich af. ‘Voor elke andere belangrijke beslissing die je leven beïnvloedt, doe je immers intensieve checks. Ga je dan voor een studie onnodig risico lopen?’
Vette knipoog
Bij de campagne via Hyves wil de afdeling communicatie de nadruk leggen op het maken van een bewuste keuze. 'Je checkt toch ook een Hyvesprofiel voordat je met iemand op date gaat? Dit is dus een vette knipoog naar het daten’, aldus communicatie.
JvN
Laat een reactie achter
Spelregels
De redactie waardeert het als je onder je eigen naam reageert.
Lees hier alle details over onze spelregels.
Aanbevolen door de redactie
Docenten starten petitie: HR moet zich uitspreken tegen schending mensenrechten in Gaza
Vervroegde renovatie Museumpark gaat zorgen voor ingrijpend verhuiscircus
Ondernemende Ad-student Joyce start op HR pilot met gratis menstruatieproducten
Back to Top