'Gebroeders Janssen' in de prijzen
Gepubliceerd: 4 November 2011 • Leestijd: 0 minuten en 28 seconden • Nieuws Dit artikel is meer dan een jaar oud.Tweedejaars advertisingstudenten Bas en Koen Janssen zijn als duo uitgeroepen tot 'Creative Talent of the Year'. De uitverkiezing is een initiatief van T-Mobile. Het bedrijf vroeg studenten om een campagne te bedenken voor War Child.
Bas en Koen zijn broers, studeren beiden advertising aan de Willem de Kooning Academie en wonnen deze week dus samen de bewuste contest. Onder de naam 'Gebroeders Janssen' kwamen ze met hun idee voor een social media-campagne waarbij je tastbare producten doneert. 'Dus niet direct geld, maar bijvoorbeeld lesmateriaal, verf of een voetbal. Daar scoor je wel punten mee!', aldus de 'gebroeders'. De vakjury roemde het idee als slim en doordacht, laagdrempelig en goed gekoppeld aan belgedrag. En dus aan T-Mobile.
De broers bleven 91 andere inzendingen de baas, en wonnen een geldbedrag van 5000 euro. In hun eerste jaar won het duo ook al een JongeHonden-pitch met hun idee voor Hi om eenvoudig gesprekken terug te luisteren.
Jos van Nierop
Foto: T-Mobile
Laat een reactie achter
Spelregels
De redactie waardeert het als je onder je eigen naam reageert.
Lees hier alle details over onze spelregels.
Aanbevolen door de redactie
Docenten starten petitie: HR moet zich uitspreken tegen schending mensenrechten in Gaza
Vervroegde renovatie Museumpark gaat zorgen voor ingrijpend verhuiscircus
Ondernemende Ad-student Joyce start op HR pilot met gratis menstruatieproducten
Back to Top