Ingezonden brief medewerkers SSC over positie manager
Gepubliceerd: 18 December 2014 • Leestijd: 1 minuten en 17 seconden • Nieuws Dit artikel is meer dan een jaar oud.Medewerkers van het studenten service center (SSC) plaatsen een ingezonden brief over de positie van hun manager die in de reorganistie niet is herbenoemd.
Beste redactie,
Onze manager (van het Studenten Service Center, SSC) heeft gesolliciteerd naar haar ‘eigen’ functie. Ondanks dat zij deze werkzaamheden al zeven jaar naar grote tevredenheid van velen uitvoert, is zij tot twee keer toe niet voorgedragen als manager SSC. Niet in de normale sollicitatieprocedure en ook niet in de heroverwegingsprocedure.
Dit besluit kwam voor onze afdeling als een donderslag bij heldere hemel. Beide keren zijn er geen concrete feiten aangedragen waarom zij niet is voorgedragen als manager SSC. Hierdoor tasten wij nog steeds in het duister naar de reden van dit besluit. Anders dan bij andere managementsollicitaties mocht er bij haar sollicitatiegesprek niemand van de eigen dienst, het SSC, aanwezig zijn. Wij voelen onmacht omdat we niet begrijpen wat er mis is gegaan.
Wij maken ons zorgen over de komende periode. Door alle veranderingen stagneren nu bepaalde onderdelen van het inschrijfproces.
Omdat Ron Bormans bij zijn aantreden als voorzitter van het cvb heeft aangegeven altijd open te staan om in gesprek te gaan met de medewerkers van Hogeschool Rotterdam hebben wij hem als afdeling uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek om ons verhaal mondeling toe te lichten. De uitnodiging hiervoor hebben wij per brief aan hem gestuurd. Die brief is persoonlijk afgegeven aan zijn secretaresse en een kopie hiervan is per e-mail naar hem verstuurd. Helaas hebben wij tot op de dag van vandaag nog geen reactie van hem mogen ontvangen, zelfs geen ontvangstbevestiging.
Wij hopen nog steeds op een reactie van het college van bestuur.
De medewerkers van het Studenten Service Center
—
De redactie van Profielen is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de ingezonden brieven. De strekking van een ingezonden brief hoeft ook niet noodzakelijkerwijs overeen te komen met de mening van de redactie. De redactie behoudt zich het recht voor ingezonden brieven in te korten of te weigeren. Reacties zijn welkom op profielen@hr.nl
—
Ik las “Wij voelen onmacht omdat we niet begrijpen wat er mis is gegaan.” Ik begrijp dat goed. Iets niet begrijpen maakt de acceptatie als vanzelf moeilijker. Edoch jullie manager zou dat heel goed moeten kunnen uitleggen. ook dat is de rol van een manager “even when rejected!”.
Dat collega’s een reden niet kennen betekent natuurlijk niet automatisch dat er geen reden is.
Als de gevolgde procedure niet volgens de regels gaat ,is er weinig wat de manager daarover kan uitleggen .