Ga direct naar inhoud
Profielen | Profielen translated
7 november 2024

Zwart logo Profielen

Onafhankelijk nieuws van de Hogeschool Rotterdam

Stem nu op jouw Student van het Jaar 2024!

Gepubliceerd: 6 November 2024 • Leestijd: 11 minuten en 38 seconden • Nieuws

Heel veel mooie verhalen kregen we afgelopen weken binnen, over studenten die indruk maken door hun doorzettingsvermogen, prestaties of betrokkenheid. We hebben alle nominaties voor Student van het Jaar 2024 op een rijtje gezet. Onderaan de pagina kun je stemmen op jouw favoriet!

Arya Adhyguna, Master shipping and transport

Arya’s afstudeerscriptie over regionale hubhavens in Oost-Indonesië kan de nationale economie versterken. Zijn onderzoek biedt waardevolle inzichten voor beleidsmakers om haveninfrastructuur te optimaliseren, wat kan leiden tot verhoogde handelsefficiëntie en economische groei.

Zijn gebruik van geavanceerde besluitvormingstools toont zijn innovatieve aanpak. Arya’s werk draagt bij aan het wetenschappelijke debat en toont zijn expertise in complexe vraagstukken. Hij staat bekend om zijn vrijgevigheid, altijd bereid om medestudenten te helpen. Zijn combinatie van expertise en collegialiteit maakt hem een inspirerend voorbeeld.

Beau Dirksen, lerarenopleiding Nederlands

Beau is de meest betrokken student van de lerarenopleiding Nederlands voltijd. Ze is vrijwillig verantwoordelijk voor de Instagram van onze opleiding, is altijd betrokken bij de lesinhoud en begeleiding, en helpt bij open dagen, studiekeuzechecks, de boekenclub (vrijwillig) en het profileringsvak Student Voice.

Daarvoor heeft ze een groot onderzoek uitgevoerd binnen het gehele instituut naar stagediscriminatie. Ze is ook studentvoorzitter van de opleidingscommissie, staat altijd klaar voor allerlei activiteiten en biedt hulp aan, zowel voor docenten als medestudenten.
Tot slot blijft Beau altijd positief en is ze een voorbeeld voor alle studenten bij wie succes niet vanzelfsprekend is. Voor sommige vakken heeft ze soms een tweede kans nodig, maar ze blijft openstaan voor feedback en herpakt zich telkens weer. Zij bewijst dat je met inzet ver kunt komen.

Britt Verbeek, bouwkunde

Innovatief in digitale middelen, zeer pro-actief in lessen, projecten en als student-assistent. Helpt altijd andere studenten en is ‘positief ongeduldig’, waardoor ze snel dingen voor elkaar krijgt. Ze loopt voorop op andere studenten qua kennis en ambitie, maar inspireert anderen ook om daarin mee te gaan.

Met name als het gaat om digitalisatie in de bouw (3d-printers, robotgebruik, parametrisch ontwerpen). Als student-assistent is ze zeer betrouwbaar en weet je dat je krijgt wat je vraagt. Als dat niet lukt geeft ze dat op tijd aan.

Chaima Tannouj, lerarenopleiding economie

Chaima is een betrouwbare student die zich inzet voor zowel haar eigen ontwikkeling als die van haar klasgenoten. Ondanks dat zij gedurende haar studententijd op de HR veel heeft meegemaakt, waaronder het verlies van haar vader, is de manier waarop zij privéleven, werk en studie combineert bewonderenswaardig.

Chaima is heel vriendelijk en correct naar zowel medestudenten als docenten. Zij betekent veel voor haar klasgenoten door samen met hen op te trekken en te laten zien dat ze de groep niet als vanzelfsprekend beschouwt. Chaima is heel leergierig en staat open voor nieuwe ervaringen en uitdagingen. Met deze kwaliteiten zal zij een geweldige docent worden!

Côme Roger-Dalbert, grafisch ontwerp

Côme is een ondernemende student die naast zijn studie grafisch ontwerpen de Trashbunker runt, een materialenhub die hergebruik stimuleert. In deze geef-en-neemruimte kunnen studenten materialen doneren en meenemen.

In de afgelopen anderhalf jaar heeft hij de Trashbunker succesvol ontwikkeld, met dagelijks gebruik door studenten en samenwerkingen met bedrijven die materialen doneren. Côme inspireert docenten en studenten om bewuster met materialen om te gaan. Hij combineert zijn ontwerpvaardigheden met een kritische visie op duurzaamheid en zet dit om in de praktijk, waarmee hij een zichtbaar verschil maakt en hoop biedt voor zijn medestudenten.

Coen Hoftijzer, bouwkunde en vastgoedkunde

Deze student is bezig met twee hbo-bachelors tegelijk. Hij plant goed, denkt erg goed vooruit in zijn studieprogramma’s. Deze student behaalt erg goede resultaten bij beide studies en is met een duidelijk doel voor ogen bezig. Wat deze student typeert is dat hij een erg volwassen houding heeft.

Hij durft vragen te stellen mee te denken over oplossingen, maar gaat nooit voorbij aan zijn eigen verantwoordelijkheden. Omdat twee studies tegelijk niet genoeg is, heeft hij ook zijn eigen drankmerk gelanceerd dit jaar. Zo is zijn seizoenslikeur ‘Giulia’ sinds afgelopen zomer op verschillende locaties te koop.

Hij zet zich als student-assistent van Peter Anker in om zijn medestudenten bij de minor stadsontwikkeling kundig met vastgoedrekenen te helpen. Coen is een professionele duizendpoot en verdient derhalve in het zonnetje gezet te worden. Er is geen student die deze titel meer verdient dan hij!

Denise Hogenboom, maritiem officier

Denise heeft haar propedeuse cum laude gehaald met gemiddeld een 8,9 (hier zaten vier tienen bij). Verder is Denise bij ons peercoach voor de eerstejaars en helpt zij haar medestudenten door de wiskundige vakken heen. Daarnaast promoot zij als PR-student onze opleiding en probeert zij meer jongeren te enthousiasmeren voor de zeevaart.

Na een korte stage tijdens haar vakantie via ‘Ga toch varen‘ heeft zij gekozen voor deze opleiding. Voor dit programma van de KVNR is ze nu ook ambassadeur. Verder is ze altijd beleefd, wel kritisch op de lessen en denkt ze graag mee met de opleiding om deze nog beter te maken.

Elyanor Karapetyan, vastgoedkunde

Elyanor is een onwijs sterke student omdat ze met drie kleine kinderen zichzelf heeft weten te motiveren om toch de opleiding af te maken en met haar afstuderen te beginnen.

Ze vind het allemaal niet makkelijk maar ze gaat er wel voor. Enorm knap. Ze klaagt nooit, is altijd op tijd en weet haar privéleven goed te combineren met haar studie. En wat doet ze dat goed!

Elise Bijl, lerarenopleiding wiskunde

Elise is naast haar studie al drie jaar klassenvertegenwoordiger, peercoach voor de eerstejaars studenten, organisator van de introweek en van de buitenlandse excursie naar Kopenhagen. Dit doet zij niet alleen, maar in een groepje wiskundestudenten maar zij is wel de aanjager.

Is er een spelletjesmiddag, Elise geeft zich als eerste op en komt met eigen ideeën. Heb ik hulp nodig, Elise staat klaar. Daarnaast is zij steengoed in vakdidactiek en in de wiskunde vakken. Haar P heeft ze in 1 jaar gehaald en ze is nu nog steeds helemaal bij met haar studie. Een echte topper!

Huub Jeremy Luwawa, lerarenopleiding geschiedenis

Wij, de afdeling Marketing & Communicatie van Hogeschool Rotterdam, willen graag Jeremy nomineren voor de titel Student van het Jaar. Jeremy heeft zich de afgelopen jaren enorm ingezet voor onze hogeschool door verschillende presentatieklussen op zich te nemen.

Zijn betrokkenheid begon met de videoreeks ‘Wist je dat’ op het Instagramaccount van Hogeschool Rotterdam. Sindsdien is hij uitgegroeid tot een vaste student-presentator. Zo was hij de presentator en gespreksleider tijdens de HR-meetups en heeft hij de Toekomstmakers-video’s voor de wervingscampagne van Hogeschool Rotterdam gepresenteerd (zie ook: www.hr.nl/toekomstmakers). Daarnaast speelde Jeremy een belangrijke rol tijdens de jaaropening van dit jaar.

Jitske de Vries, Ad arts & crafts

Jitske volgde vorig collegejaar niet alleen haar opleiding, maar werkte daarnaast ook nog eens als onderwijsassistent op haar oude basisschool. Of nou ja, ze was ooit aangenomen als onderwijsassistent, maar gaf lessen Engels voor een docent die uit een burn-out kwam en stond hele dagen voor de klas van een andere uitgevallen docent.

Tegelijkertijd woonde ze haar eigen lessen bij en liep ze stage, waarvan ze zelf vond dat ze onderpresteerde, maar waar ze toch met succes zelfstandig voor de klas stond en is gevraagd haar stage binnen de stichting te vervolgen, verantwoordelijkheden die een reguliere tweedejaars niet zo snel zou krijgen. Hardwerkend, gemotiveerd: Jitske.

Katayun Taraporevala, fine arts and design

Katy is een fenomenale student, zeer betrokken, OC-lid, initiator van studenteninitiatieven en een kritische stem binnen de Willem de Kooning Academie.

Ze heeft altijd genereus tijd en steun gegeven aan medestudenten in feedbacksessies, waardevolle feedback gegeven voor curriculumontwikkeling en ondersteund bij het maken van controledocumenten in de OC. Haar afstudeerproject was een zeer verhelderend werk over inclusie en culturele diaspora.

Ondanks het verlies van hun baan als student-assistent door de bezuinigingen van 2022, gingen ze door met hun studenteninitiatief SPIN dat gebruik maakte van de daktuin in een poging de school duurzamer te maken en bij te dragen aan het welzijn van studenten en medewerkers.

Lelie Hama, career academy, commerciële economie

Lelie is in de vier jaar dat zij studeert aan de Career Academy (na een mbo-vooropleiding) van de HR, opgeklommen van junior accountmanager tot managing director Europa bij MudMasky. MudMasky is een cosmetisch bedrijf in gezichtsmaskers, huid-, haar- en lichaamsverzorging.

Lelie leidt een team van bijna dertig personen, waarvan een kernteam in Rotterdam en op remote basis supply chain, R&D (Zuid-Frankrijk), en accounting. De founder en aandeelhouder van MudMasky had zoveel vertrouwen in Lelie, dat hij haar de leiding in Europa volledig toevertrouwde.
Lelie is 23 jaar, getrouwd, geboren in Nederland met Koerdische afkomst, en enorm gedreven.

Lukas Hubik, international business

Student international business Lukas Hubik heeft zelf samen met een andere HR-student een eigen NGO opgezet (EDUDRIVE) dat voorziet in kleine bibliotheken en schoolmateriaal waarmee onderwijs wordt gestimuleerd in Rwanda. Lukas doet dit allemaal NAAST de studie IB.

Het gehele initiatief past heel goed bij international business waar internationaal ondernemerschap centraal staat, sluit aan bij het HR-thema toekomstbestendige economie en sluit aan bij het thema Betekeniseconomie van de business school.

Marin Kalkhoven, Ad arts & crafts

Marin Kalkhoven heeft alles uit haar studie gehaald. Ze koos voor arts & crafts na het Grafisch Lyceum en viel op met aansprekende projecten. Ze won een professionele pitch met haar etiket ontwerp voor het Officiële Koningsdagbier.

De brouwer bleef na afloop haar klant; bij haar stagebedrijf kreeg ze meteen een vaste baan. Ze studeerde af met ‘Blindelings’: commercieel en toch inclusief verpakkingsontwerp van dagelijkse producten voor blinden en slechtzienden. Zij kunnen door haar tactiele ontwerpen met hun vingers voelen wat ze kopen. Ze was als student-ambassadeur een inspiratie voor toekomstige studenten. Ze studeerde, natuurlijk, in twee jaar af. Eigenlijk jammer.

Marion van der Burg, master pedagogiek

Marion heeft een fantastisch afstudeeronderzoek uitgevoerd waarmee ze haar leerlingen met een beperking een stem heeft gegeven. Dit onderzoek heeft geresulteerd in een fototentoonstelling die op allerlei plekken te zien is (geweest) en waardoor haar leerlingen echt empowered zijn.

Voor onze opleiding is zij een voorbeeld qua impact maken en in co-creatie bezig zijn. Haar enorme drive heeft ervoor gezorgd dat niets haar kon tegenhouden en ik ben zo supertrots op haar!

Meike Knoors, Ad arts & crafts

Meike Knoors verbindt: ze viel op als student-ambassadeur bij de Ad arts & crafts door haar publiek actief te betrekken bij haar verhaal. Ze putte uit eigen ervaring om overtuigend te vertellen over de mbo-hbo aansluiting.
Tijdens haar studie was verbinding een persoonlijk thema.

Ze studeerde af met ‘Uitgespeeld’: social design in optima forma. De ervaring van dit project zette ze in bij een open call voor het co-creatie kunstwerk ‘the Spark’ voor de gemeente Rotterdam. Meikes idee werd gekozen uit meer dan vijftig inzendingen, en wordt op 21 december 2024 gepresenteerd.

Mellin Altun, social work

Mellin is een ontzettend intelligente, betrokken en sociale student. Als eerste jaar student haalde Mellin haar P met een gemiddelde van een 9,3. In het 2e jaar (nu) staat ze met veel inzet, enthousiasme en wijsheid klaar om studenten, die nog toetsen moeten inhalen, te ondersteunen.

Vaak in eigen tijd, zonder er iets voor terug te verwachten. Een enorm gemotiveerde student die haar medestudenten positief beinvloedt. Ze is er altijd voor haar medestudenten en helpt hen met het studeren. Soms denk ik weleens dat we er een collega-docent bij hebben.
Daarnaast is Mellin een heel actief lid van de IMR. Ze komt (samen met de andere studenten) steeds met nieuwe ideeën en ze komt daarmee echt op voor de studenten van onze opleiding. Het is heel fijn om iemand zoals Mellin op school te hebben!

Nicole Porojan, international business

Volgens ons blinkt Nicole uit in aspecten als haar doorzettingsvermogen, haar betrokkenheid, haar ambitie en haar studieresultaten (GPA = 8,6).
Haar doorzettingsvermogen: Wetende dat communicatie en public speaking haar grootste uitdagingen waren, ging ze bij de pr-commissie aan de slag!

Nu in jaar 4, en ze is inmiddels hoofd van het studenten pr-team.
Haar betrokkenheid: Nicole heeft zich vrijwillig ingezet bij het organiseren van allerhande activiteiten, zoals Open dagen, IB Graduaton Ceremony, en het 8ste SAP Benelux congres.
Haar ambitie: Nicole gaat samen met docent Pieter Verschoor lessen verzorgen in SAP, en workshops voor het ‘International Sustainable Port Cities’ project.
Nicole maakt de nieuwe slogan ‘Toekomstmaker’ echt waar.

Puck Fortuin, bouwkunde

Zeer gedreven, betrokken, enthousiaste en kleurrijke student, inspireert en helpt nu eerstejaars studenten als peercoach en doet dat op een professionele, kundige en eigen manier.

Ramon van Meteren, lerarenopleiding biologie

Ramon valt al op vanaf het eerste moment dat we hem ontmoetten bij een open dag. Door zijn medische situatie zocht hij naar een hogeschool waar ruimte en acceptatie was. We zijn als team heel blij dat Ramon onze opleiding koos.

Ramon is al bijna vijftig keer (levensbedreigend) geopereerd, zit in een rolstoel en heeft vaak hulp van anderen nodig. Maar belangrijker: hij is de allervrolijkste en sociale student die wij ooit gehad hebben. Hij laat zich niet uit het veld slaan door zijn situatie en maakt zijn studietijd geweldig. Heeft een prachtige cijferlijst en gaat mee op excursies ondanks alle beperkingen. In mei is hij voor het eerst ooit zonder hulp twee nachten weg geweest met ons naar de Biesbosch. Hij denkt mee over zijn situatie, kan het relativeren en haalt de mooiste grappen uit. Hij is een verbinder! Google hem!

Romi Heller, spatial design

Romi – en haar familie – heeft het in haar thuisland heel erg zwaar. Dat zou er voor kunnen zorgen dat je motivatie minder wordt. Bij Romi zag ik het tegenovergestelde: een ‘studie- en productiedrive’ die ik in 27 jaar lesgeven nooit eerder heb gezien.

Ze wilde heel graag een dubbel programma draaien, dus jaar 1 en jaar 2 tegelijk. Dat heeft ze ook gedaan. En dat is gelukt. Echter: weer tegenslag. De examencommissie heeft het uiteindelijk niet goed kunnen keuren. Ze accepteerde het. Ze bedankte mij voor m’n hulp met een zelfgebakken Challah brood … En gaat door.

Runs Codol Gonzalez, minor cultural diversity

Student Runs (Mariona) Codol Gonzalez maakte tijdens de minor culturele diversiteit een uitmuntend werk dat werd meegenomen naar hun afstudeerproces, resulterend in een ZG-cijfer voor hun afstudeerproces in het onderdeel theorie en praktijk.

Hun werk rond kunst, gender en taal vormt nieuwe benaderingen van het queer/trans-domein en brengt een kritische blik op academisch normatief schrijven, vanuit een niet-normatief queer/trans-perspectief. Dit werk biedt ruimte voor het bedenken van andere mogelijkheden van niet-normatief onderzoek in het hoger onderwijs.

Sorayda Goelaman, Ad sociaal financiële dienstverlening

Sorayda heeft in haar afstuderen laten zien hoe waardevol het is om de mens áchter de problematiek te zien en vanuit oprechte betrokkenheid te ondersteunen. Sorayda heeft een bijzondere brug weten te slaan tussen de Ad sociaal financiële dienstverlening en de bachelor social work.

Hierdoor bewijst ze wat een Ad-student kan bereiken als die gedreven blijft door passie en door wil studeren. Haar aanpak is persoonlijk en daadkrachtig; zij ziet mensen, niet alleen problemen. Met haar doorzettingsvermogen en kennis is Sorayda een inspirerend voorbeeld voor studenten en voor de opleiding.

Sven Satimin, datascience & AI

Sven heeft als tweedejaarsstudent datascience & AI als stagiair in het HR Datalab Healthcare zijn stage volbracht. Sven heeft als een gelijkwaardige partner gefunctioneerd waarin hij zijn kennis en kunde met (master)studenten van diverse gezondheidszorg-opleidingen en PhD’s van Kenniscentrum zorginnovatie deelde.

Hij wist hen mee te nemen in zijn expertise en heeft zelf weer geleerd betreffende de context(en) waarin diverse problemen zich rondom gezondheid en zorg afspelen. Hij wist in samenspraak met belanghebbenden en verantwoordelijken gecompliceerde vraagstellingen te beantwoorden. Daarnaast, en niet geheel onbelangrijk, is Sven bijzonder toegewijd, sociaal en communicatief vaardig en brengt een vrolijke dosis humor mee.

Thijs Heijjer, pabo

Thijs is een betrokken lid van de medezeggenschapsraad-IvL, een serieuze student die zeer betrokken is op de opleiding waar hij zeer actief meedoet aan allerlei activiteiten die de pabo voor studenten een fijne opleiding maakt

Is actief en positief aanwezig op de Open Dagen en actief in het introductiekamp voor nieuwe studenten. Gaat een heel fijne meester worden voor kinderen in het basisonderwijs.

Vera Ouwendijk, facility management

Vera is een, gemotiveerde, excellente en bovenal betrokken student.
Naast dat zij nu gemiddeld een 8 staat (en nominaal loopt) is zij onder andere lid van de opleidingscommissie van de opleiding facility management. Sterker, zij is momenteel het meest ervaren lid van de opleidingscommissie.

Met haar ervaring ondersteund en begeleid ze zowel mede studenten als docenten in de OC. In de OC maakt ze zich hard voor het borgen van onderwijskwaliteit, leerklimaat en studentenwelzijn. Door haar inbreng in de OC is de opleiding facility management nu bezig met de pedagogiek en didactische vaardigheden bij het docenten team aan te scherpen.

Vlad Mastjulins, finance & control

Vlad zet zich op meerdere manieren in voor de opleiding finance & control:
Als student-reporter, als studentlid van de opleidingscommissie, als peercoach, als gezicht van de opleiding op onze banners, opleidingsvideo en in onze gids, en bij open dagen, etc. Ik ben vast nog iets vergeten 🙂

Hij is ambitieus, altijd vriendelijk, bescheiden en hij heeft een leuk koppie. Hij zet mooie stappen in zijn studieloopbaan, komt van het mbo en groeit met de week meer en meer naar een finance professional!
Absoluut een prijsje waard!

Stem op jouw favoriet

Gebruik het stemformulier hieronder om je stem uit te brengen. Dat kan tot 14 november 23.59 uur. Vanaf je IP-adres kun je één stem uitbrengen. De vijf studenten die de meeste stemmen behalen gaan door naar de jury-ronde, waarin de nummers 1 tot en met 5 worden bepaald.

Student van het Jaar 2024
Wie is voor jouw Student van het Jaar 2024 op de HR?

Tekst: Profielen
Illustraties en fotobewerking: Demian Janssen

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!


Recente artikelen

Recente reacties

Reacties

Laat een reactie achter

 

Spelregels

De redactie waardeert het als je onder je eigen naam reageert.

  1. Comments worden door de redactie gemodereerd. 's Avonds en in het weekend gebeurt dat niet standaard, en kan het dus langer duren voor je opmerking online komt.
  2. Houd het netjes, beschaafd, vriendelijk en respectvol. Niet vloeken of schelden.
  3. Dwaal niet af van het onderwerp (blijf ‘on topic’).
  4. Wees kort, duidelijk en maak een punt.
  5. Gebruik argumenten, geen uitroepen.
  6. Geen commerciële boodschappen.
  7. Niet op de persoon spelen.
  8. Niet discrimineren, aanzetten tot haat of oproepen tot geweld (ook niet voor de grap).
  9. Van bezoekers die een reactie achterlaten op de site wordt automatisch het IP-adres opgeslagen.
  10. De redactie geeft reacties die dreigende taal bevatten door aan de veiligheidscoördinator van de Hogeschool Rotterdam.

Lees hier alle details over onze spelregels.

Aanbevolen door de redactie

Back to Top