Profielen on Tour op de Wijnhaven: Studenten communicatie klaar voor Valentijn
Gepubliceerd: 14 February 2024 • Leestijd: 1 minuten en 45 seconden • NieuwsLocatie Wijnhaven was dinsdag al in Valentijnssfeer: een groep tweedejaars communicatiestudenten verkocht chocolade met hartjes. Voor je geliefden, uiteraard, maar ook voor ‘t goeie doel. Zijn ze zelf vol verwachting voor Valentijn?
Vlnr.: Juliet, Jytte, Fabienne, Romy, Esther
‘Het zou mij echt verbazen als er morgen iets gaat gebeuren’, zegt Jytte lachend. ‘Mijn Valentijnsidee was om dit te gaan verkopen, als er nog iets anders gebeurt zou ik echt verrast zijn, dat moet dan wel een heel stille aanbidder zijn.’
Haar collega en eveneens tweedejaars communicatie Juliet heeft wel plannen: ‘Ik ga met mijn vriend uit eten, dat hebben we afgesproken.’ Op de vraag of ze al lang samen zijn, zegt ze ‘twee jaar, best wel lang dus. Hoewel soms mensen zeggen “ooohh, pas twee jaar”. Dan denk ik “wat verwacht je dan, ik ben 19″‘, lacht ze.
Fabienne heeft iets georganiseerd met een vriendin. ‘Dat heet girls Valentine, hoorde ik laatst. We gaan samen lunchen en lekker bijpraten over het weekend Carnaval dat we net achter de rug hebben.’
Het gaat bij Valentijn niet per se om romantische liefde, vinden alle vijf de studenten, het gaat om waardering en aandacht geven, en dat kan ook met een ‘gewone’ vriend of vriendin.
‘Toen ik nog thuis woonde gaf ik mijn moeder ook altijd een bos bloemen’
Met die gedachte wisselen ze ook weinig kadootjes uit, tijd met elkaar doorbrengen is belangrijker. Dat vindt ook Esther, die wel kaartjes of kleine kadootjes uitwisselt soms met vriendinnen, maar vooral bij elkaar komen belangrijk vindt. ‘Toen ik nog thuis woonde gaf ik mijn moeder ook altijd een bosje bloemen met Valentijn’, valt Fabienne bij.
Romy, het vijfde lid van Dream4Creation zoals hun ‘gelegenheids-evenementenbureau’ heet gaat met haar vriend een bierproeverij. Toepasselijk want op hun gedeelde liefde voor bier ‘sloegen ze aan’ toen ze elkaar leerden kennen op de studentenvereniging. Verder hebben ze geen bijzondere Valentijnstradities, ‘gewoon even tijd vrijmaken voor elkaar’, zegt ze nuchter.
Eigenlijk is de chocoladeverkoop een promo-actie voor het échte event dat ze moeten organiseren, de comedy-avond in Vessel11, het rode schip dat voor de locatie in de Wijnhaven ligt, op 27 maart. Onder het motto ‘Lachen voor Sophia’ zamelen ze daarmee geld in voor Sophia Kinderziekenhuis en in de stand maken ze reclame om de kaartverkoop te stimuleren.
Met de promotie halen ze meteen nog extra euro’s binnen, voor het goede doel. En dat lukt goed, gezien de drukte bij de stand in de lunchpauze. ‘We hebben vandaag best veel verkocht. Bijvoorbeeld ook aan medewerkers die stiekem iets op het bureau van een collega legden’, zegt Fabienne.
Tekst: Edith van Gameren
Foto‘s: Darice de Cuba
Laat een reactie achter
Spelregels
De redactie waardeert het als je onder je eigen naam reageert.
Lees hier alle details over onze spelregels.
Aanbevolen door de redactie
Docenten starten petitie: HR moet zich uitspreken tegen schending mensenrechten in Gaza
Vervroegde renovatie Museumpark gaat zorgen voor ingrijpend verhuiscircus
Ondernemende Ad-student Joyce start op HR pilot met gratis menstruatieproducten
Back to Top