Zintuigen prikkelen
Gepubliceerd: 30 January 2013 • Leestijd: 1 minuten en 25 seconden • Nieuws Dit artikel is meer dan een jaar oud.Vieze snoepjes, een jungle en een boterham met hagelslag. Het was allemaal te zien op een event voor en door tweedejaars CMD studenten (communicatie & multimedia design).
De studenten kregen de opdracht een nieuw telecomproduct te ontwikkelen. Dertien weken lang hebben ze onderzocht, research gepleegd, ontworpen en uitgevoerd. Afgelopen dinsdag was de Experience expositie waarin ze hun merk presenteerden aan medestudenten, docenten en ouders. Het prikkelen van zintuigen, daar ging het om.
Een jungle
Vol trots staat Gyor naast de stand die hij samen met drie groepsgenoten heeft ingericht. ‘Wij hebben ervoor gekozen een merk te ontwikkelen voor mensen die in de stad wonen. Die mensen willen wij, in de hectiek van het dagelijks leven, een moment van rust bieden. Daarom hebben wij Echo Mobile bedacht. Een grote koepelvormige Echo Mobile Store moet rust uitstralen tussen alle grote, rechte gebouwen in de stad.’
Escape points
‘Ook willen we op de drukste punten in de stad een Escape point plaatsen. Dat zijn een soort cabines die je met je Echo Mobile abonnement kunt openen. Met geur- en geluidseffecten kunnen bezoekers zich daarbinnen in een jungle of op een strand wanen’, legt Gyor uit.
Brusjes
In een andere stand zijn allerlei kinderspulletjes te zien. Een pyjama, een boterham met hagelslag en knuffels. Maaike, Miranda en Cynthia hebben een app ontwikkeld voor de zogeheten brusjes. ‘Een brusje is een kind met een broertje of zusje die een ernstige ziekte of aandoening heeft. Vaak weten die kinderen veel te weinig over de ziekte of voelen zich eenzaam omdat het zieke broertje of zusje meer aandacht krijgt. We hebben onderzoek gedaan in ziekenhuizen en gesproken met schrijfster Anjet van Dijken, die zelf ook brus is. Speciaal voor brusjes hebben wij een app ontwikkeld waarin ze antwoord krijgen op hun vragen en in contact kunnen komen met lotgenoten’, vertelt Miranda.
Vieze snoepjes
‘Hallo, wij zijn het merk Kick’, vertelt Amber. ‘Kick is voor impulsieve mensen die achteraf vaak spijt krijgen van de dingen die ze doen. Daarom liggen die snoepjes daar. Impulsieve mensen zullen zo`n snoepje pakken om te proeven. Nou, ik kan je vertellen, ze zijn niet te eten! Wedden dat ze spijt krijgen?’
Profielen kan dat bevestigen. Een half uur later proef je de smerige smaak nog steeds!
Natascha Ossewaarde
Laat een reactie achter
Spelregels
De redactie waardeert het als je onder je eigen naam reageert.
Lees hier alle details over onze spelregels.
Aanbevolen door de redactie
Docenten starten petitie: HR moet zich uitspreken tegen schending mensenrechten in Gaza
Vervroegde renovatie Museumpark gaat zorgen voor ingrijpend verhuiscircus
Ondernemende Ad-student Joyce start op HR pilot met gratis menstruatieproducten
Back to Top