Ga direct naar inhoud
Profielen | Profielen translated
30 november 2024

Zwart logo Profielen

Onafhankelijk nieuws van de Hogeschool Rotterdam

Dit zijn de vijf finalisten voor de Student van het Jaar 2020-verkiezing

Gepubliceerd: 24 November 2020 • Leestijd: 3 minuten en 6 seconden • Nieuws Dit artikel is meer dan een jaar oud.

Alle genomineerden zijn natuurlijk al winnaars, maar slechts vijf (oud-)studenten gaan door naar de finale. Wie dat zijn, lees je hier.

De afgelopen weken werd er enthousiast campagne gevoerd en gestemd. De vijf studenten met de meeste stemmen zijn door naar de finale. De komende weken worden de vijf kandidaten door de jury beoordeeld en in de week van 7 december wordt bekendgemaakt wie de Hogeschool Rotterdam Student van het Jaar 2020 is.

Dit zijn de studenten met de meeste stemmen, in willekeurige volgorde:

Zeyad al Mumar – 3e jaar bedrijfskunde
De digitale handtekening onder Zeyad’s mails zegt eigenlijk alles: Derdejaarsstudent BSc Bedrijfskunde | Hoofd-Peercoach Ad Management | Blogger & Panellid Profielen | Ambassadeur en student-adviseur | Deelnemer project designlab mbo-hbo & Studentvoorlichter | Deelnemer keuzevak: Student Voice en doorstroomprogramma MHBO.
Vorig jaar eindigde Zeyad op nummer 3 in de Student van het Jaar-verkiezing. Om dit jaar meer kans te maken schrijft hij momenteel het boek ‘Word de Student van het Jaar’ (geen grap!).
Zeyad werd maar liefst tien keer genomineerd en het ene verhaal is nog lovender dan het ander. ‘Hij is een intelligente jongen die met zijn grote netwerk een enorme carrière aan het bouwen is.’ ‘Hij blijft maar groeien.’ ‘In mijn ogen is hij de grootste inspiratie voor alle studenten.’

Sabine van Rooij – 3e jaar bouwkunde
Voor de corona-uitbraak volleybalde Sabine op hoog niveau, maar door de pandemie mag ze niet meer trainen en speelt ze in een lagere divisie.
Volgend jaar wil ze naast haar studie bouwkunde aan de Hogeschool Rotterdam psychologie gaan studeren aan de Universiteit Leiden.
Afgelopen jaar deed Sabine – zonder dat ze het zelf wist – mee aan een wedstrijd van het Erasmus MC. Ze had wat ideeën voor een tuinproject van de psychiatrische afdeling van het Erasmus MC. De plannen vielen in goede aarde en worden uitgevoerd. Uit de nominatie: ‘Sabine is een enorm leuke en enthousiaste studente.’


Kenville Kleinmoedig – 4e jaar international business and management
Curaçaoënaar Kenville is een internationale student aan de Rotterdam Business School (RBS). Hij zet zich in voor de positie van internationale studenten binnen de Hogeschool Rotterdam en is student-lid van de RBS-instituutsmedezeggenschapsraad (imr) en lid van de centrale medezeggenschapsraad (cmr). Als cmr-lid heeft hij het college van bestuur gevraagd een tolk/vertaler de cmr-vergaderingen te laten vertalen zodat internationale studenten ook betrokken kunnen zijn bij de medezeggenschap. Ook heeft hij met klasgenoten de Progressive Student Union opgericht om de belangen van internationale studenten te behartigen in de verschillende studentenraden bij de komende medezeggenschapsverkiezingen.
De directeur die hem nomineerde schreef: ‘Het is enorm fijn om met studenten van het kaliber van Kenville (kritisch én professioneel) samen te kunnen werken in de imr. Het is mooi om te zien dat deze internationale student zoveel weet te bereiken op de hogeschool door enerzijds verbinding te maken en niet te gretig te zijn en anderzijds juist wel hartstochtelijk te streven naar nieuwe doelen die eenieder kunnen verrijken.’

Seema Ramjit – afgestudeerd verpleegkundige
Verpleegkundestudent Seema liep haar afstudeerstage in een verpleeghuis. In week een raakte ze besmet met het coronavirus, maar daarmee stopte haar werk niet. Tijdens haar quarantaine blogde ze voor Profielen, kaartte ze misstanden aan rondom het coronabeleid op haar stageplek aan en werkte ze mee aan een (kloppend) coronabeleid voor de afdeling/instelling. Na een paar weken op haar stageplek had Seema de aansturing over de zorg en collega’s en dat deed ze vol zorg en overgave. Een docent schreef: ‘Naast al deze prestaties is Seema ook een heel gezellige verpleegkundige voor de patiënten. Ik heb een middag met haar meegelopen en zij weet echt die glimlach te brengen.’
Seema studeerde afgelopen zomer af met een 10 voor haar eindassessment.

Jeroen Gerritsen – afgestudeerd master leren en innoveren
Jeroen leidt binnen de UMC Utrecht Academie verpleegkundigen op voor de Acute Zorg en haalde dit jaar een 9 voor z’n afstudeerscriptie van de master leren en innoveren. Met collega’s onderzocht hij hoe Virtual Reality (VR) studenten kan voorbereiden op werken in de praktijk. Nu oefenen studenten op een pop en dat wordt onnatuurlijk en ongemakkelijk gevonden; VR wordt door studenten ervaren als levensecht. Studenten verwachten dat hun zelfvertrouwen zal toenemen wanneer zij complexe situaties als ze in VR trainen voordat zij deze situaties in de praktijk aangaan. Zijn innovaties in het opleiden van zorgpersoneel zijn, juist nu er grote tekorten bestaan binnen de Acute Zorg, nog meer relevant.
Uit de nominatie: ‘Jeroen wist zijn innovatieve en relevante onderzoek af te ronden tijdens de coronacrisis. Zelf kon hij elk moment opgeroepen worden om in te moeten vallen op de IC tijdens de eerste golf, toch maakte hij het uitstekend af.’

Tekst: Tosca Sel
Illustratie: Demian Janssen

Dit artikel wordt je aangeboden door Profielen, het nieuwsmedium van de Hogeschool Rotterdam. Like what you see? Like ons dan op Facebook en blijf via je eigen tijdlijn op de hoogte van het laatste nieuws. Liever een nieuwsbrief? Meld je hier aan voor een wekelijkse update.
 Wil je op donderdag (rond lunchtijd) het heetste nieuws van afgelopen week in je mailbox ontvangen? Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Recente artikelen

Recente reacties

Reacties

Laat een reactie achter

Comments are closed.

Spelregels

De redactie waardeert het als je onder je eigen naam reageert.

  1. Comments worden door de redactie gemodereerd. 's Avonds en in het weekend gebeurt dat niet standaard, en kan het dus langer duren voor je opmerking online komt.
  2. Houd het netjes, beschaafd, vriendelijk en respectvol. Niet vloeken of schelden.
  3. Dwaal niet af van het onderwerp (blijf ‘on topic’).
  4. Wees kort, duidelijk en maak een punt.
  5. Gebruik argumenten, geen uitroepen.
  6. Geen commerciële boodschappen.
  7. Niet op de persoon spelen.
  8. Niet discrimineren, aanzetten tot haat of oproepen tot geweld (ook niet voor de grap).
  9. Van bezoekers die een reactie achterlaten op de site wordt automatisch het IP-adres opgeslagen.
  10. De redactie geeft reacties die dreigende taal bevatten door aan de veiligheidscoördinator van de Hogeschool Rotterdam.

Lees hier alle details over onze spelregels.

Aanbevolen door de redactie

Back to Top