Ga direct naar inhoud
Profielen | Profielen translated
7 februari 2023

Zwart logo Profielen

Onafhankelijk nieuws van de Hogeschool Rotterdam

POLL GESLOTEN – Stem nu op jouw Student van het Jaar 2022

Gepubliceerd: 29 November 2022 • Leestijd: 15 minuten en 37 seconden • Nieuws

Hartverwarmende woorden voor indrukwekkende prestaties: zo kunnen we de vele nominaties samenvatten die in de afgelopen week in onze mailbox vielen. Je kunt nu stemmen op deze top-kandidaten voor de titel HR-Student van het Jaar 2022.

UPDATE: Stemmen kon tot 5 december 12:00 uur. De poll is gesloten. De winnaars maken we in de week van 12 tot 16 december bekend.

We vroegen twee weken geleden aan de HR-community om studenten naar voren te schuiven die waren opgevallen in 2022. Door buitengewone prestaties, doordat ze een bijzondere rol pakken binnen hun klas of opleiding, of omdat ze bijvoorbeeld mooie studieprestaties neerzetten terwijl het leven hen niet echt meezit.

Elk jaar en ook nu weer zijn we verrast door de bijzondere verhalen die bij ons binnenkomen. De manier waarop docenten en medestudenten hun waardering voor hun (collega-)studenten uitspreken is hartverwarmend.

Dit zijn de genomineerden!

Hieronder vind je de genomineerden, gerangschikt op alfabetische volgorde op basis van hun voornaam. Daaronder kun je de motivatie lezen van degene die deze student heeft voorgedragen. Helemaal onderaan het artikel kun je tot maandag 5 december 12.00 uur stemmen op de kandidaat van je keuze.

1 Amy Peeks, lerarenopleiding, derde jaar

amy peeks

Amy heeft in het studiejaar ’21/’22 een kleine aanstelling gehad op haar stage ter vervanging van een docent. Met haar (toen) nog maar 19 jaar stond ze al vol zelfvertrouwen voor de klas op het Zuiderparkcollege. In ’22/’23 is dat beloond met een grotere aanstelling en ze doet het fantastisch.

Daarnaast: veel van ons zouden leerlingen op het ZPC beschrijven als ‘lastig, druk, complex, met vaak moeilijke thuissituaties’ en zijn hierdoor afgeschrikt om er stage te lopen of te werken. Amy niet. Amy ziet namelijk in elke leerling het individu met diens benodigdheden en prikt dus dwars door die stigma’s en vooroordelen heen. Ze biedt een luisterend oor, maar is ook consequent en zorgt ervoor dat de leerstof goed wordt behandeld. De leerlingen voelen zich prettig en veilig in haar klaslokaal, wat ze in korte tijd zelfstandig heeft bewerkstelligd. Tot slot maakt ze de leerlingen ook duidelijk dat zij ook verantwoordelijk zijn voor hun leerproces. Het is heel mooi om te zien dat zij deze combinatie van vaardigheden nu al zo goed onder de knie heeft.

Amy is een student die haar passie voor het docentschap heeft gevolgd, door allerlei grote en kleine tegenslagen heen. Ik weet zeker dat ze een topdocent wordt, daar is ze namelijk nú al hard naar op weg!

2 Anthony Kujundžic, social work, derde jaar

Anthony Kujundicz

Anthony heeft voor de zomer door overstijgend denken en doortastend optreden een zeer toffe gastspreker weten te regelen, namelijk Tuğrul Çirakoğlu. Het gastcollege van Tuğrul was buiten dat het erg interessant was ook erg passend en verdiepend voor de studenten social work. Anthony heeft laten zien heel goed de actualiteit aan zijn toekomstig beroep te kunnen verbinden.

3 Carmen Branco van Gelder, fotografie, vierde jaar

Carmen Branco van gelder

Branco Carmen is alert en staat op als het gaat over gelijkwaardigheid, rechtvaardigheid van ondergerepresenteerde groepen op de academie. Ze is actief op zoek naar mogelijkheden en oplossingen voor studenten die extra aandacht, bevestiging en faciliteiten nodig hebben.

Ze is een belangrijk lid van de instituutsmedezeggenschap (imr), heeft samen met een imr-collega menstruatiearmoede onder de aandacht van het management team en de centrale medezeggenschap gebracht en werkt aan het bedenken van oplossingen. Ze is betrokken, investeert tijd en aandacht en komt met voorstellen. Ze gaat staan voor waar ze in gelooft, gaat het gesprek aan. De mogelijkheden en connecties die ze creëert, zorgen voor representatie en zichtbaarheid van studenten die anders weinig aandacht krijgen en zo verbetert zij de studieomgeving en het welzijn van de WdKA-community.

4 carlota garcia, transformation design, vierde jaar

carlota garcia

Carlota is een begenadigde organisator die ook tijdens corona vele initiatieven heeft weten te nemen voor studentenactiviteiten. Samen met een collega heeft zij Haven opgezet, een ruimte (letterlijk en figuurlijk) waar studenten een veilige plek ervaren en elkaar ontmoeten voor steun en inspiratie. Deze ruimte heeft heel veel betekend voor veel van onze internationale studenten die tijdens corona ver van huis waren.

En ook nu nog organiseert carlota binnen de ruimte van Haven activiteiten die bijdragen aan de vitaliteit van studenten, allemaal met minimale middelen en met veel liefde. Carlota organiseert ook grootse feesten en als nodig ook demonstraties. Zij doet alles altijd in goede samenwerking met bijvoorbeeld de dienst FIT of de directie van WdKA, zonder dat zij haar doel uit het oog verliest. Echt een student van het jaar!

5 Floris Struijlaart, business IT & management, eerste jaar

Floris is een student die zich aanvankelijk voor de studie had ingeschreven met de gedachte dat hij het niveau niet aan zou kunnen en dat het erg zwaar voor hem zou worden. Floris heeft iedereen aangenaam verrast met zijn inzet en resultaten dit jaar. Hij is erg actief in de les, stelt veel (kritische) vragen en zet zich 150 procent in. Hoe Floris met zijn medestudenten omgaat en hulp biedt is vermeldenswaardig.

6 Jaimy Goodett, sociaal-financiële dienstverlening, tweede jaar

Het lukte maar niet om een datum te prikken voor een blokevaluatie met de klas, maar toen Jaimy het oppakte was het in no time geregeld. En zo is Jaimy benoemd tot klassenvertegenwoordiger en dit doet ze met plezier. Deeltijdstudenten met een baan ernaast hebben het al zwaar genoeg, vindt ze, dus waar ze kan, probeert ze te helpen. ze helpt klasgenoten met de opdrachten maken en/of nakijken.

‘Het liefst slaag ik met mijn hele klas namelijk en daar heb je elkaar voor nodig!’, zegt ze. Daarnaast vindt ze het belangrijk dat iedereen zich gezien en gehoord voelt in de klas.

7 Jeanine de Vries, bouwkunde, derde jaar

Jeanine de Vries

Jeanine levert een bijzondere bestuurlijke prestatie binnen het Instituut voor de Gebouwde Omgeving (IGO). Ze is als tweedejaars bouwkundestudente voorzitter geworden van de opleidingscommissie bouwkunde (een grote opleiding met 1400 studenten). Daar laat ze zich zien en horen als een kritische vertegenwoordiger van de bouwkundestudenten. Ze verstaat de kunst zowel formeel als informeel gerichte feedback te geven aan zowel de curriculumcommissie als het management.

Ze weet goed om te gaan met de complexe dossiers die langs de OC komen. Om zich verder te verdiepen in onderwijs-audits heeft ze als pannellid bijgedragen aan de midtermreview van de opleiding Built Environment van de Hogeschool van Amsterdam. Daar heeft ze bijzondere complimenten voor gekregen vanuit de HvA. De kennis die ze bij de audit heeft opgedaan vertaalt ze vervolgens direct naar ideeën en informele adviezen aan het management.

8 Jesse de Bruin, verpleegkunde, derde jaar

Jesse de Bruin

Vorig studiejaar is Jesse toegetreden tot ons PR-team van de hbo-v. Hij is superenthousiast en heeft zijn rol binnen het team met verve gepakt. Hij heeft filmpjes opgenomen die gebruikt worden voor PR-activiteiten, zoals een dag op stage binnen het EMC en zijn vrijwilligerswerk afgelopen zomer in Uganda. Ook heeft hij het hele Instagramaccount beheerd en van content voorzien.

Omdat hij zo enthousiast is en anderen warm weet te maken voor onze opleiding hebben we hem voor dit studiejaar aangenomen als docent-assistent binnen het PR-team. Hij vervult een voortrekkersrol naar de nieuwe PR-studenten van dit schooljaar. We zijn superblij om Jesse als ‘collega’ te hebben. Ook is hij student-ambassadeur, peercoach en staat op de nieuwe factsheets. Kijk vooral naar ons Instagramaccount om Jesse te zien: @verpleegkunde_hr. Zie ook zijn fantastische bijdrage als vrijwilliger in Uganda. We hopen natuurlijk dat Jesse ooit onze collega op de Hogeschool wordt 🙂

9 Jill Oosterink, pabo, tweede jaar

Jill is een heel ambitieuze student. Op 16-jarige leeftijd kwam ze als een van de jongste studenten de hogeschool binnen. Vanuit het eerste jaar heeft ze zich verkiesbaar gesteld voor de centrale medezeggenschapsraad (cmr), waar ze in maart of april vanuit de reservelijst een zetel toegewezen kreeg. Als cmr-lid val je onder de topsportregeling, en moet de opleiding rekening houden met je extra activiteiten.

Toch heeft haar opleiding maar zeer beperkt rekening gehouden met haar medezeggenschap. Jill heeft zich niet tegen laten houden, ze heeft geen achterstanden meer en heeft alle punten behaald van het eerste en tot nu toe tweede jaar. Naast haar voorzitterschap van de studenten in de cmr is ze ook nog lid van de opleidingscommissie van de pabo.

10 Jim Maskell, afgestudeerd werktuigbouwkunde in 2022 (nagekomen kandidaat)

Jim is afgestudeerd met een 10 op een innovatieve technologie voor het produceren van special products bij The LEGO Group, een bedrijf dat enorm tot de verbeelding spreekt, zeker bij een technische opleiding als werktuigbouwkunde. Naast het feit dat de inhoud een 10 waard was (de rapportage was als een ‘wetenschappelijk artikel’ geschreven), heeft hij gefunctioneerd als een pionier voor de opleiding.

We hebben daar door zijn initiatieven inmiddels warme contacten om vaker studenten bij The LEGO Group op stage te laten gaan, en hij heeft ook al een praatje gehouden op een alumni-bijeenkomst over zijn afstuderen bij Lego. Jim is daarmee een boegbeeld voor onze opleiding.

11 Juano Pattiasina, lero maatschappijleer, tweede jaar

Juano Pattiasina

Omdat Juano vorig schooljaar geen makkelijk jaar had verdient hij deze prijs. Hij heeft enorme stappen gemaakt in het vinden van zijn eigen identiteit, met alle moeilijkheden die daarbij horen. Toch heeft hij zijn studieresultaten goed weten te houden, ook toen het tegenzat. Daardoor heeft hij in één jaar zijn propedeuse weten te behalen.

 Inmiddels is Juano peercoach. Hij wil gebruikmaken van zijn ervaringen om daarmee anderen te helpen. Juano is een doorzetter en een harde werker. Ik ben enorm trots dat hij over een paar jaar voor de klas staat.

12 Kim Zoontjens, sportmarketing en management, tweede jaar

Kim Zoontjens

Kim heeft niet alleen cum laude haar propedeuse behaald, zij zet zich ook nog eens in voor de opleiding. Ze werkt mee aan marketingcommunicatievraagstukken, helpt in de promotie, is klassenvertegenwoordiger en zet haar netwerk op de juiste wijze in.

13 Lieneke Neele, watermanagement, vierde jaar

Lieneke heeft zich afgelopen vier jaar met veel enthousiasme voor de opleiding watermanagement (wam) ingezet: ze heeft geholpen met het opzetten van het Instagramaccount van de opleiding en heeft onder andere met haar instaposts en stories veel jongeren enthousiast gemaakt voor onze opleiding. Daarnaast is Lieneke voor haar afstuderen bij onze opleiding begonnen aan het doorontwikkelen van de methodiek Klimaatscorekaart bij het Expertisecentrum Maatschappelijke Innovatie (EMI). Haar afstuderen gaat over het meten van de klimaatadaptiviteit van pleinen in de wijk Hillesluis.

Wat Lieneke bijzonder (waardevol) maakt, is dat zij naast afstudeerder ook hier een verbindende rol heeft. Zo zet zij zich naast haar afstuderen in om klimaatadaptiviteit begrijpelijk én toegankelijk te maken voor de bewoners. Hiermee maakt zij haar onderzoek wederkerig en zorgt dat haar onderzoek niet in een la belandt, maar een maatschappelijk doel dient. Door klimaatadaptiviteit uit te leggen naar praktische toepassing, is zij niet alleen aan het afstuderen, maar draagt ze haar steentje bij op maatschappelijk én klimaatadaptief gebied. Zo legt zij samen met bewoners geveltuintjes aan, plant boomspiegels en tijdens wandelingen door de wijk met bewoners legt zij uit  hoe met kleine stapjes – en zonder kosten – men zijn eigen wijk kan vergroenen en hiermee tegelijk bijdraagt aan het klimaat. 

14 Mandy van Seventer, master kinderfysiotherapie, derde jaar

Mandy van Seventer

Mandy is het toonbeeld van persoonlijk leiderschap, een innovatiegedreven en creatieve denker die buiten de kaders van haar eigen vak (kinderfysiotherapie) durft te denken. Mandy valt niet alleen op door een bijzondere prestatie, maar vooral door vernieuwende projecten en uitdagingen die zij is aangegaan binnen haar opleiding. Illustratief voor deze exceptionele kwaliteiten is het project binnen de leerlijn ‘Managen van Zorginnovatie’.

Dit project heeft betrekking op de bouw van een nieuw integraal kindcentrum met basisscholen, kinderopvang en buitenschoolse opvang in de gemeente Nissewaard waar Mandy (en haar groep) vorm heeft gegeven aan een beweegstimulerende omgeving, rekening houdend met de wensen van het personeel en architect. Mandy maakte zich een unieke rol eigen passend bij het beroepsprofiel voor de kinderfysiotherapeut in de toekomst.
Als tweede voorbeeld is haar masteronderzoek (dat zij eveneens met de dezelfde collega-studenten uitvoert) op het gebied van zeldzame bindweefselziekten, die vaak slecht en laat herkend worden. Door toepassing van kunstmatige intelligentie wil zij professionals helpen met het herkennen van deze zeldzame ziekten. Mandy werkt intensief samen met de Data Science Unit van het IvG; ze heeft deze methode succesvol kunnen integreren in haar masterthesis. Dit idee heeft een dermate innovatief karakter dat de Ehlers-Danlos Society (internationale belangenvereniging voor zeldzame bindweefselziekten) dit onderzoek ondersteunt en het mogelijkmaakt om dit onderzoek uit te voeren in Sydney Australië, met de grootste populatie bindweefselziekten ter wereld. Naast de masterthesis is ze bezig zich bekwaam te maken in de klinische zorg voor kinderen met een zeldzame bindweefselziekte. 

15 Matthijs Vos, commerciële economie global marketing & sales, tweede jaar

Matthijs Vos

Matthijs is voor deze opleiding drie jaar bezig geweest om zijn propedeuse te halen bij de opleiding aviation op Hogeschool van Amsterdam. Dit is hem helaas niet gelukt. Matthijs is een echte doorzetter, want hij doet nu de opleiding commerciële economie global marketing and sales en heeft in een jaar zijn propedeuse gehaald. Deze jongen is een perfect voorbeeld voor nieuwe studenten, dat je met doorzettingsvermogen heel ver kan komen.

16 Mehrin Zadran, verpleegkunde, vierde jaar

Mehrin Zadran

Mehrin heeft tijdens het afstuderen tegenslagen gekend, maar toch doorgezet. Ze heeft haar angsten aangepakt en in de ogen gekeken. Dat was zwaar voor haar maar uiteindelijk heeft ze van deze tegenslagen en hoe ze daarmee om is gegaan, heel erg veel geleerd. Ik vind het benoemenswaardig hoe ze zichzelf met haar angsten en emoties heeft geconfronteerd om hiervan te leren.

Dat is niet makkelijk. Zelf zegt ze: ‘Heb je een doel voor ogen geef dan niet op en maak je dromen waar. Als je maar wilt dan kan alles. Kortom geloof in jezelf!’

17 Michael Carey, verpleegkunde, tweede jaar

Michael Carey

Michael is op alle vlakken verbindend: Een student die veel oog heeft voor de andere student, maar die zich ook verbindt aan de hbo-v en haar docenten.
Hij boeit, bindt en blijft praktisch en realistisch in gesprekken en in zijn handelen. Laat tevens zien dat leren ook een inspanning is en een keuze. Hij heeft een prachtige, uitmuntende cijferlijst.

Hij zit in commissie Kamp en studievereniging, is peercoach in de opleiding, is (pro)actief in de lessen, kritisch naar zichzelf en anderen. Sportief, een doorzetter en responsief op feedback. Kortom: een heerlijke student en prachtig mens!

18 Mike Sonneville, social work deeltijd, derde jaar

Mike Sonneville

Mike is een zeer betrokken student, naast zijn reguliere werkzaamheden is hij altijd actief aanwezig bij de lessen. Daarnaast is hij als peercoach betrokken bij de begeleiding van studenten van jaar 1 en 2, vertegenwoordigt ons op open dagen. En het is ook nog eens een fijne kok.

19 Mirte Andeweg, medische hulpverlening, vierde jaar

Mirte Andeweg

Mirte is voorzitter van de opleidingscommissie, levert een zeer goede bijdrage in de kwaliteitszorgcyclus van de opleiding. Geeft zeer goede feedback aan de opleiding, in de onderwijsontwikkeling, op de teksten in het OER, op de evaluaties van het onderwijs. Zij heeft ter voorbereiding op de accreditatie medestudenten geraadpleegd en met deze input het studentenhoofdstuk geschreven voor de zelfevaluatie.

Daarnaast is zij panellid geweest bij de accreditatie van de bachelor medisch hulpverlening van de HAN. Mirte studeert dit jaar af, ze verdient echt deze prijs. Steekt met kop en schouders uit boven andere studenten.

20 Naftaly Doth, verloskunde, vierde jaar

Naftaly is enthousiast, vrolijk en heeft een positieve werkhouding. Ze is behulpzaam. Ze combineert de studie met de mantelzorg voor haar zusje. Dat is niet altijd gemakkelijk en vraagt op psychisch gebied best veel van haar. Ze is hier open over naar haar medestudenten en docenten. Op deze manier geeft ze een inkijkje hoe het is om naast je stage/school ook continue zorg thuis te verlenen. Dat is niet altijd even makkelijk, maar ze heeft geleerd daarmee om te kunnen gaan en daar voldoening voor te krijgen.
Chapeau.

21 Nick Boon, communication and multimedia design, derdejaars

Nick Boon is naast lid, ook nog eens de voorzitter van de instituutsmedezeggenschap (imr) bij instituut CMI. Deze rol vraagt om extra verantwoordelijkheden, extra inzet en extra tijd naast zijn studie cmd. In de 1e helft van het studiejaar 2022-2023 combineert hij deze rol ook nog eens met zijn stage. Daarnaast is hij student-assistent die lesgeeft aan eerste- en tweedejaars van de opleiding cmd.

Nick heeft een enorme ontwikkeling laten zien in deze voorzittersrol, wat zeker een nominatie verdient!

22 Pavlos Adamidis, master international supply chain management

Pavlos has been nominated unanimously by the MSC faculty.
Reasoning: exemplary academic performance, professional attitude, volunteerism, inspiration to other students, growth mindset.

Justification: high academic grades, represents the MSC programme at all external and internal activities, high-performer at the IKEA-MSC research line (to be offered a job after his thesis), mentor to incoming students (sharing best practices of how to be successful in the MSC and SC), active within student teams in coordinating and achieving team output (observed during all courses), active and open to all new learnings (found PT job in a warehouse for better understanding W/H management).

23 Riley Croes, verpleegkunde

Riley is er de afgelopen jaren achtergekomen dat hen toch liever neutraal wordt aangesproken en zichzelf meer voelt als ‘man’ dan als ‘vrouw’. Hier is Riley in de klas heel open over geweest. Dit is goed ontvangen en het heeft de studenten en mijzelf als docent aangezet tot nadenken. Hierdoor probeer ik in mijn lessen meer rekening te houden met genderdiversiteit.

Hiernaast is Riley een top-mens. Het verhuizen (alleen) naar Nederland om hun ambitie (verpleegkundige worden) waar te maken, onwijs hard werken om rond te kunnen komen, openheid en eerlijkheid en ervoor kiezen om in het buitenland te gaan studeren. Onwijs knap allemaal.

24 Ruben Oosterhof, bml, tweede jaar

Ruben, nog maar net aan zijn tweede jaar begonnen, maar overal bij bml zichtbaar, letterlijk en figuurlijk. Als opleidingscommissielid, peercoach, ontwikkelteam PI/SLC-leerlijn, visitatiecommissielid maar vooral ook enthousiaste student, helpt hij medestudenten en docenten bij het ontwikkelen van hun kennis.

Hij kent bml van binnen en vanbuiten. Hij is bezig met het opzetten van extra lessen voor de herkansers voor het struikelvak chemisch rekenen voor de eerstejaars. Als Hounoursstudent is hij daarnaast ook nog bezig met zijn eigen onderzoek naar fermentatie, waar hij zijn kunsten als kok en laborant mooi weet te koppelen. Oh ja, en hij staat ook nog eens een 9,21 gemiddeld, dus hij heeft naast dit alles ook nog tijd om te studeren.

25 Salam Al Mumar, bedrijfskunde, derde jaar

Salam is een zeer ambitieuze student die al erg veel heeft bereikt sinds hij in Nederland woont. Zo is hij op het mbo begonnen, daarna doorgestroomd naar een ad-opleiding en nu studeert hij hbo bedrijfskunde. Ook is Salam enorm behulpzaam en staat hij altijd klaar voor anderen die hulp kunnen gebruiken. Salam heeft een lange weg afgelegd naar waar hij nu gekomen is.

Ook tijdens deze studie laat Salam zien hoe dapper en serieus hij is om zijn studie tot een goed einde te brengen. Hij doet het goed door hard te werken, altijd bij de lessen aanwezig te zijn, vragen te stellen en verslagen van hoge kwaliteit te leveren. Verder is Salam makkelijk in de omgang, vriendelijk en sociaal. Zijn studie staat bij hem voorop en dit maakt hem in mijn optiek een bijzondere student. Salam heeft na zijn huidige studie de ambitie om nog een masteropleiding projectmanagement te doen. Ik vind het knap dat hij zo’n doel voor zichzelf heeft gesteld. Dit geeft aan dat hij doelgericht werkt en weet waar hij in de toekomst naartoe wil. Dit zijn eigenschappen van een student die gemotiveerd en serieus bezig is. In zijn vrije tijd leest hij ook veel artikelen over zelfontwikkeling en gezondheid.
Kortom: iemand die ervoor gaat, duidelijke doelen voor zichzelf heeft opgesteld en hard werkt om het waar te maken.

26 Sakura Yoshimori, verpleegkunde, eerste jaar

Sakura is een studente die al enige tijd met diverse uitdagingen te kampen heeft op zowel fysiek als mentaal gebied. Het is bewonderingswaardig hoe Sakura hiermee omgaat; zij werkt hard bij haar bijbaan, is in therapie en levert veel inspanning om haar fysieke gezondheid zo optimaal mogelijk te houden. Daarnaast blijft zij gemotiveerd, vriendelijk, beleefd en komt altijd voorbereid naar de lessen.

Als ‘het even tegenzit’ is Sakura is hier open over en durft zij zich kwetsbaar op te stellen. Ze vraagt om hulp en/of past haar strategie aan waardoor zij de moed niet verliest. Ik waardeer Sakura, omdat zij een voorbeeld voor velen kan zijn hoe je met uitdagingen, tegenslagen en geluksmomenten om kan gaan. Dit maakt haar niet alleen een prettige studente, maar ook een goede verpleegkundige voor de toekomst. En bovenal een mooi mens!

27 Tamar Woldeamanuel, social work, derde jaar

Tamar zet zich op diverse manieren in om studentparticipatie op de HR te promoten. Zij deed als eerstejaars mee aan het keuzevak Student Voice, waarin zij een probleem signaleerde met het gebruik van de stilteruimtes op de HR: die werden niet gebruikt … Tamar deed onderzoek en ontdekte: studenten voelden zich niet thuis in de stilteruimte; de ruimte voelde niet als ‘van hen’. Voor het keuzevak ontwierp ze een interventie om dit aan te pakken. Inmiddels zit Tamar samen met docenten, huismeesters en anderen in een werkgroep om de stilteruimtes toegankelijker te maken.

Het keuzevak Student Voice was voor Tamar het startpunt om zich met hart en ziel in te zetten voor studentparticipatie. Vorig jaar deed ze als tweedejaars als co-trainer mee aan het keuzevak: ze begeleidde samen met docenten studenten in het opzetten van initiatieven om het onderwijs op de HR inclusiever te maken. Zij ontwikkelde samen met de docenten de lessen, en nam het voortouw bij de coaching van de studenten. Het afbreken van de bestaande hiërarchie tussen docenten en studenten en gezamenlijk het onderwijs ontwerpen bracht zij zo in de praktijk.
Als derdejaars is Tamar nu samen met medestudenten en docenten bezig met het opzetten van Student Voice/studentparticipatieprojecten bij haar eigen opleiding social work, om ook daar studenten te emanciperen en docenten zich bewust te laten worden hoe belangrijk het is om niet alleen de mening van de student mee te nemen in bijvoorbeeld curriculumvernieuwing, maar de student ook als gelijkwaardige gesprekspartner te betrekken daarin, en de student mee te laten beslissen over het onderwijs dat hen aangaat. Tamar maakt door haar inzet, haar intrinsieke motivatie, haar waardevolle en invoelende bijdragen en haar innemende persoonlijkheid de weg vrij voor het opzetten van meer studentparticipatieprojecten in de toekomst. Tamar laat ons allen zien dat studentparticipatie werkt!

28 Tim van Capellen, communication and multimedia design,

Tim gaat geen obstakel uit de weg en stelt zichzelf altijd als goed voorbeeld aan in de klas. Zo is hij klassenvertegenwoordiger en die rol heeft hij niet zomaar, die is hij. Hij stuurt van tevoren deadlines en belangrijke data binnen onze klassenchat, is aanwezig bij besprekingen en maakt zelf Google Forms vragenlijsten waarin wij klasgenoten feedback kunnen geven op de lessen/vakken.

Dit behandelt hij met de hoogste vorm van zorg en persoonlijke informatie blijft privé. Zo zorgt Tim voor een uitstekende verbinding tussen studenten en docenten. Er is niemand meer integer, eerlijk en rechtvaardig dan Tim en dit is slechts één van de honderden redenen waarom hij het verdient om Student van het Jaar te worden. Zo weet ik nog dat hij een oude dame hielp met oversteken, met gevaar voor eigen leven (het missen van de opening van de Design Challenge). Dit laat zien wat voor persoon Tim is, binnen en buiten school!

Stemmen kon tot 5 december 12:00 uur. De poll is gesloten.
De winnaars maken we in de week van 12 tot 16 december bekend.

Stemmen is gesloten

Tekst en foto’s: Nomineerders en genomineerden
Fotobewerking
: Demian Janssen

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Recente artikelen

Reacties

Laat een reactie achter

9 Responses to POLL GESLOTEN – Stem nu op jouw Student van het Jaar 2022

  1. Ik krijg een de (fout)melding dat mijn ‘entry appears to be spam’. Collega’s hebben hetzelfde probleem…

  2. Zitten jullie toevallig allemaal op de HR-wifi (Eduroam?).
    Dan kan het zin hebben om op je mobiel op je eigen data over te schakelen en het opnieuw te proberen.
    Succes!

  3. Ik zit thuis… overschakelen op mobiel netwerk heb ik geprobeerd, maar ik krijg nog steeds dezelfde melding.

  4. Ik krijg ook een melding dat de recaptcha niet ingevuld is. Maar die zie ik nergens in beeld bij het stemmen. Zou het daaraan liggen?

  5. Via eigen data stemmen werkt ook niet.

    Er wordt ook gemeld dat het spam is. En ook iets over een niet ingevulde recaptcha. Die is echter nergens te vinden.

  6. Dank voor de feedback, we zijn aan het kijken hoe we dit kunnen oplossen.
    Er komen heel veel stemmen binnen, dus bij anderen lukt het wel.

    We denken nu dat de spamcheck te strak staat afgesteld, we zijn ermee bezig.
    Sorry voor het ongemak.

    Grts Tosca

Spelregels

De redactie waardeert het als je onder je eigen naam reageert.

  1. Houd het netjes, beschaafd, vriendelijk en respectvol. Niet vloeken of schelden.
  2. Dwaal niet af van het onderwerp (blijf ‘on topic’).
  3. Wees kort, duidelijk en maak een punt.
  4. Gebruik argumenten, geen uitroepen.
  5. Geen commerciële boodschappen.
  6. Niet op de persoon spelen.
  7. Niet discrimineren, aanzetten tot haat of oproepen tot geweld (ook niet voor de grap).
  8. Van bezoekers die een reactie achterlaten op de site wordt automatisch het IP-adres opgeslagen.
  9. De redactie geeft reacties die dreigende taal bevatten door aan de veiligheidscoördinator van de Hogeschool Rotterdam.

Lees hier alle details over onze spelregels.

Aanbevolen door de redactie

Back to Top