Ga direct naar inhoud
Profielen | Profielen translated
30 november 2024

Zwart logo Profielen

Onafhankelijk nieuws van de Hogeschool Rotterdam

Stem hier op jouw Student van het Jaar

Gepubliceerd: 10 November 2020 • Leestijd: 12 minuten en 41 seconden • Longread

Iedereen die in coronatijd studeerde heeft iets bijzonders meegemaakt. Lees hier de bijzondere verhalen van de genomineerden en stem op je favoriet. Stemmen kan tot en met maandag 23 november.

Een docent schreef bij zijn nominatie: ‘Eigenlijk verdient iedereen die afgelopen jaar studeerde of stage liep een nominatie.’ En zo is het maar net.

Het afgelopen jaar was geen makkelijk jaar om te studeren. Corona heeft de hele wereld op z’n kop gezet en ook op de Hogeschool Rotterdam bleef maar weinig hetzelfde. We moesten online, of offline maar dan op afstand en/of met een mondkapje op.

En de genomineerden zijn …

2020 is bijna ten einde. Een mooi moment om terug te blikken en bijzondere studenten in het zonnetje te zetten.

In compleet willekeurige volgorde presenteert Profielen hieronder de genomineerden voor de Student van het Jaar 2020-verkiezing.

LET OP – Er kan niet meer gestemd worden. In de week van 7 december maken we de winnaars bekend. 

Kenville Kleinmoedig
Seema Ramjit
Kevin Leentfaar
Sita Sugrim
Robin Martijn
Vitje Vilchez
Jeroen Remmerswaal
Zoë Krullaars
Jeroen Gerritsen
Erika van Straalen
Zeyad al Mumar
Sabine van Rooij
Brian Bandel
Mishaëla Hessels-Getrouw
Ismael Abu Ayyash
Lori van Velzen
Thijs de Feijter
Kimberly Helder
Thijs den Ouden
Jessica de Vroege
Wendel Janssen
Isaac Schell

 


Kenville Kleinmoedig – 4e jaar international business and management
Curaçaoënaar Kenville is een internationale student aan de Rotterdam Business School (RBS). Hij zet zich in voor de positie van internationale studenten binnen de Hogeschool Rotterdam en is student-lid van de RBS-instituutsmedezeggenschapsraad (imr) en lid van de centrale medezeggenschapsraad (cmr). Als cmr-lid heeft hij het college van bestuur gevraagd een tolk/vertaler de cmr-vergaderingen te laten vertalen zodat internationale studenten ook betrokken kunnen zijn bij de medezeggenschap. Ook heeft hij met klasgenoten de Progressive Student Union opgericht om de belangen van internationale studenten te behartigen in de verschillende studentenraden bij de komende medezeggenschapsverkiezingen.
De directeur die hem nomineerde schreef: ‘Het is enorm fijn om met studenten van het kaliber van Kenville (kritisch én professioneel) samen te kunnen werken in de imr. Het is mooi om te zien dat deze internationale student zoveel weet te bereiken op de hogeschool door enerzijds verbinding te maken en niet te gretig te zijn en anderzijds juist wel hartstochtelijk te streven naar nieuwe doelen die eenieder kunnen verrijken.’

Seema Ramjit – afgestudeerd verpleegkundige
Verpleegkundestudent Seema liep haar afstudeerstage in een verpleeghuis. In week een raakte ze besmet met het coronavirus, maar daarmee stopte haar werk niet. Tijdens haar quarantaine blogde ze voor Profielen, kaartte ze misstanden aan rondom het coronabeleid op haar stageplek aan en werkte ze mee aan een (kloppend) coronabeleid voor de afdeling/instelling. Na een paar weken op haar stageplek had Seema de aansturing over de zorg en collega’s en dat deed ze vol zorg en overgave. Een docent schreef: ‘Naast al deze prestaties is Seema ook een heel gezellige verpleegkundige voor de patiënten. Ik heb een middag met haar meegelopen en zij weet echt die glimlach te brengen.’
Seema studeerde afgelopen zomer af met een 10 voor haar eindassessment.

Kevin Leentfaar – 4e jaar technische bedrijfskunde
Voor het eerst in twintig jaar is een student voorzitter van de centrale medezeggenschapsraad. Kevin was eerder voorzitter van de instituutsmedezeggenschapsraad van het Instituut voor Engineering and Applied Sciences en heeft besloten een jaar studievertraging te nemen zodat hij deze rol goed kan vervullen. Toen hij als voorzitter begon, wilde hij inzetten ‘op het zichtbaarder maken van de medezeggenschap, om zo meer interesse voor de medezeggenschap vanuit medewerkers en studenten op te wekken’. Als voorzitter heeft hij ervoor gezorgd dat er niet meer achter gesloten deuren wordt gestemd, een hele overwinning.
Degene die hem nomineerde schreef: ‘Een hele prestatie dat hij heeft laten zien dat een student ook in deze functie het verschil kan maken.’

Sita Sugrim – 2e jaar lerarenopleiding technisch beroepsonderwijs
Sita is moeder van drie jonge kinderen, beginnend docent Media Vormgeving ICT, student en door haar klasgenoten gekozen tot klassenvertegenwoordiger.
Ze staat haar vrouwtje in een wereld die gedomineerd wordt door mannen. En ze deed de afgelopen periode een extra stage waardoor ze zich razendsnel heeft ontwikkeld.
Uit de nominatie: ‘In een tijd waarin wij gedwongen thuis hebben moeten werken is het voor iedereen zwaar geweest, maar als je een studie kan combineren met thuisonderwijs ben je een duizendpoot.’

Robin Martijn – 3e jaar technische informatica
In het eerste jaar van z’n opleiding werd Robin lid van de activiteitencommissie van studievereniging STIR (Studievereniging Technische Informatica Rotterdam) en nu is hij voorzitter van de hele vereniging en van de (studenten- en docenten-geleding) van de opleidingscommissie.
Robin pakt het ene na het andere project aan: in mei organiseerde hij een Quarantaine e-Sports evenement voor 200 studenten. Via de studievereniging netwerkt en zoekt hij mee naar stageplekken voor stagiairs die door corona lastig een plek kunnen vinden. En hij organiseerde een studiereis voor 48 studenten naar CERN in Genève die door corona helaas niet door kon gaan.
In de nominaties valt te lezen: ‘Robin is een voorbeeld voor velen: een meedenker voor mij als onderwijsmanager en een student die de de dingen om hem heen wil verbeteren.’ En: ‘Hij is hulpvaardig en daadkrachtig en heeft een groot sociaal hart.’

Vitje Vilchez – 1e jaar business it & management
Vitje liet in augustus 2020 haar familie in Curaçao achter om in Nederland aan de opleiding business it & management (bim) te beginnen. Die opleiding bestaat voor negentig procent uit mannelijke studenten en in haar klas is ze zelfs de enige vrouw. Ze nam het initiatief om de bim-vrouwen te verbinden om zo samen te kunnen studeren en elkaar te kunnen helpen waar nodig. Daarnaast zet ze met een oud-student een community voor vrouwelijke eerstejaars-studenten op zoals dat ook in veel grote bedrijven gebeurt.
Uit de nominatie: ‘Vitje is een echte power woman die laat zien hoe je in lastige omstandigheden nieuwe uitdagingen aan gaat. Ze is een motivator voor klasgenoten en verbinder voor medestudenten van de hele opleiding.’

Jeroen Remmerswaal – 3e jaar watermanagement
Jeroen is ambassadeur voor zijn opleiding en in aanloop naar de open dagen en het proefstuderen bood hij zijn mede-ambassadeurs een les videos maken voor Instagram aan. Hij is goed in videoproducties en wilde zijn kennis delen. Ook maakte Jeroen indruk met de reanimatiecursus die hij volgde en de (veelal heftige) verhalen over de oproepen die hij krijgt als er buurtbewoners gereanimeerd moeten worden.
Degene die hem nomineert schrijft: ‘Het is bijzonder om te zien hoe Jeroen zich inzet voor de medemens in nood. Jeroen is geen heel opvallende verschijning, maar verrast medestudenten en docenten regelmatig met verhalen en initiatieven waarvan we niet wisten dat dit in Jeroen schuilde. Hij is er een van het type stille wateren kennen diepe gronden.’

Zoë Krullaars – 2e jaar biologie en medisch laboratoriumonderzoek
Zoë is bml-ambassadeur en stuurt met andere studenten het ambassadeursteam aan. Ze doet haar best om de opleiding op de kaart te zetten en geïnteresseerde aspirant-studenten een kijkje in de keuken te geven. Daarnaast heeft ze zich (vrijwillig, tussen twee verkiezingen in) aangesloten bij de instituutsmedezeggenschapsraad (imr) van het instituut van voor Engineering and Applied Science waar ze enquêtes heeft gehouden over werkervaringen van studenten en medewerkers tijdens de eerste coronagolf. Op basis van die resultaten heeft de imr adviezen uitgebracht aan de directie.
Uit de nominatie: ‘Deze student heeft zich naast haar studie, bijbaan en privé ongelofelijk ingezet (en geprofessionaliseerd) binnen het instituut en de opleiding.’

Jeroen Gerritsen – afgestudeerd master leren en innoveren
Jeroen leidt binnen de UMC Utrecht Academie verpleegkundigen op voor de Acute Zorg en haalde dit jaar een 9 voor z’n afstudeerscriptie van de master leren en innoveren. Met collega’s onderzocht hij hoe Virtual Reality (VR) studenten kan voorbereiden op werken in de praktijk. Nu oefenen studenten op een pop en dat wordt onnatuurlijk en ongemakkelijk gevonden; VR wordt door studenten ervaren als levensecht. Studenten verwachten dat hun zelfvertrouwen zal toenemen wanneer zij complexe situaties als ze in VR trainen voordat zij deze situaties in de praktijk aangaan. Zijn innovaties in het opleiden van zorgpersoneel zijn, juist nu er grote tekorten bestaan binnen de Acute Zorg, nog meer relevant.
Uit de nominatie: ‘Jeroen wist zijn innovatieve en relevante onderzoek af te ronden tijdens de coronacrisis. Zelf kon hij elk moment opgeroepen worden om in te moeten vallen op de IC tijdens de eerste golf, toch maakte hij het uitstekend af.’

Erika van Straalen, afgestudeerd master advanced nursing practice
Erika is als enige student van haar cohort cum laude afgestudeerd, won de Masterthese-prijs van de opleiding en won tijdens een V&VN jaarcongres de posterprijs met het onderwerp: Impact of Extraction Time During Donation after Circulatory Death Organ Procurement on Kidney Function after Transplantation in the Netherlands. Erika stelde na haar afstuderen haar presentatie beschikbaar als voorbeeld voor nieuwe studenten van onze hogeschool en onze partner Texas Women University in Houston.
Uit de nominatie: ‘Erika rondde haar opleiding af in een, door verschillende opeenstapelende omstandigheden, bijzonder moeilijke privéperiode. Om dan dit soort prestaties zonder vertraging of klagen neer te zetten vind ik bewonderenswaardig.’

Zeyad al Mumar – 3e jaar bedrijfskunde
De digitale handtekening onder Zeyad’s mails zegt eigenlijk alles: Derdejaarsstudent BSc Bedrijfskunde | Hoofd-Peercoach Ad Management | Blogger & Panellid Profielen | Ambassadeur en student-adviseur | Deelnemer project designlab mbo-hbo & Studentvoorlichter | Deelnemer keuzevak: Student Voice en doorstroomprogramma MHBO.
Vorig jaar eindigde Zeyad op nummer 3 in de Student van het Jaar-verkiezing. Om dit jaar meer kans te maken schrijft hij momenteel het boek ‘Word de Student van het Jaar’ (geen grap!).
Zeyad werd maar liefst tien keer genomineerd en het ene verhaal is nog lovender dan het ander. ‘Hij is een intelligente jongen die met zijn grote netwerk een enorme carrière aan het bouwen is.’ ‘Hij blijft maar groeien.’ ‘In mijn ogen is hij de grootste inspiratie voor alle studenten.’

Sabine van Rooij – 3e jaar bouwkunde
Voor de corona-uitbraak volleybalde Sabine op hoog niveau, maar door de pandemie mag ze niet meer trainen en speelt ze in een lagere divisie.
Volgend jaar wil ze naast haar studie bouwkunde aan de Hogeschool Rotterdam psychologie gaan studeren aan de Universiteit Leiden.
Afgelopen jaar deed Sabine – zonder dat ze het zelf wist – mee aan een wedstrijd van het Erasmus MC. Ze had wat ideeën voor een tuinproject van de psychiatrische afdeling van het Erasmus MC. De plannen vielen in goede aarde en worden uitgevoerd. Uit de nominatie: ‘Sabine is een enorm leuke en enthousiaste studente.’


Brian Bandel – 2e jaar ondernemerschap en retail management
Brian studeerde afgelopen jaar in de experimentklas en liep twee dagen per week stage bij SOO Media (Puro). Marketing is een van zijn sterke punten. Op zijn 15e begon hij een Instagram-account over auto’s waarbij hij door samenwerking met grote bedrijven veel tips en tricks kreeg over marketing en groeide tot 527.000 volgers. Zijn stageopdracht was het aantal Instagramvolgers voor het bedrijf te vergroten. Dit is hem heel goed gelukt in korte tijd. Het bedrijf begon met 50 volgers en ging in een half jaar naar 1742. De eigenaar was hier heel tevreden over en heeft Brian hier een compliment over gegeven.
Uit de nominatie: ‘Brian is een student waar elke docent van droomt. Hij was altijd voorbereid, stelde kritische vragen, maakte zijn huiswerk tijdig, is een doorzetter en heel ijverig.


Mishaëla Hessels-Getrouw, afgestudeerd verpleegkunde
Uit de nominatie: ‘Ik denk regelmatig bij mijn afstudeerstudenten: oké, deze student is hierna klaar met haar studie… zou ik deze student met haar huidige kennis en vaardigheden naast mijn bed willen hebben? Weet ze genoeg? Beheerst ze de principes voldoende om aan de slag te kunnen? Bij Mishaëla dacht ik alleen maar: ik zou niemand anders naast mijn bed wensen.’
Wat een prachtig compliment voor een vrouw die door haar afstudeerbegeleider wordt beschreven als een power woman. Ze was al een paar keer gezakt voor haar afstudeeronderzoek, maar toen ze in februari aan haar laatste poging begon, wist ze zeker dat ze het wilde halen. Door corona kreeg ze het als verpleegkundige op de spoedeisende hulp stevig voor haar kiezen, maar het lukte haar alle lessen bij te wonen en af te studeren. Een hele prestatie die ook door mensen uit het werkveld niet onopgemerkt is gebleven. Mishaëla werd twee keer geïnterviewd en werkt nu in opdracht van het Ministerie van Volksgezondheid twee maanden in een COVID-19-project op de spoedeisende hulp van het Curacao Medical Center.

Ismal Abu Ayyash – 4e jaar communicatie
Ismael was het afgelopen jaar voorzitter van de studentengeleding van de centrale medezeggenschapsraad (sgmr) en heeft in die functie de belangen van de 40.000 studenten behartigd. Verschillende studenten roemen hem in hun nominaties, omdat ze altijd bij hem aan kunnen kloppen voor hulp. Hulp die zeer welkom was aan het begin van de pandemie. Naast zijn studie is Ismael druk met zijn kledinglijn BLURRY IMAGES, een bewust Rotterdams kledingmerk.
Uit de nominatie: ‘Ismael is een heel intelligente jongen die veel voor ons studenten betekent heeft. Terwijl hij afstudeerde werkte hij aan zijn drie ondernemingen, wat goed weergeeft hoe hard hij werkt als ondernemer en student.’


Lori van Velzen – 3e jaar verloskunde
Hoewel Lori geen peercoach is, weten mede-studenten haar goed te vinden met vragen. Met andere studenten heeft ze een rooster opgezet zodat jaargenoten hun communicatieve vaardigheden op elkaar kunnen oefenen in anamnesegesprekken. Daarnaast is Lori actief voor de open dagen van de opleiding verloskunde. Ze sprak de video op de Hogeschool Rotterdam-website in. Daarnaast houdt ze een opleidings-Instagramaccount bij waarop ze vragen van andere verloskundigen in opleiding beantwoordt.
Uit de nominatie: ‘De start van haar opleiding was niet makkelijk: Lori heeft in haar tweede jaar een ernstige hersenschudding opgelopen, waardoor ze maanden uit de running is geweest en uiteindelijk opnieuw aan het tweede jaar moest beginnen. Ik vind het bijzonder hoe andere studenten haar weten te vinden.’

Thijs de Feijter – 4e jaar lerarenopleiding pabo
Toen corona zorgde dat de schoolbanken op Thijs zijn stageschool leeg bleven, werkte hij harder dan ooit. Zijn stagebegeleider beschrijft hem als ‘de motor van het schoolteam ten tijde van de lockdown.’
Het online onderwijs zorgde voor digitale en didactische uitdagingen die hij met enthousiasme en eindeloze energie aanpakte. Hij hielp met het organiseren van online vergaderingen, deelde laptops uit waar nodig, maakte een YouTube-kanaal voor instructiefilmpjes en lessen en hield de band met de leerlingen warm door op de fiets kaartjes te bezorgen.’
Uit de nominatie: ‘Thijs heeft een enorme groei doorgemaakt en enorm veel gerealiseerd, hij heeft zichzelf in deze overtroffen en heeft daarmee heel veel betekend voor het onderwijs.’

Kimberly Helder –  4e jaar verpleegkunde
Kimberly liep stage in een verpleeghuis waar ze geconfronteerd werd met COVID-19 en besmettingen bij de kwetsbare ouderen die daar wonen. Ze werkte op de ‘rode’ afdeling waar ze met terminale en besmette mensen werkte. Het was toen nog lastig om mensen met corona te signaleren omdat er nog niet veel bekend was over de symptomen. Op deze afdeling heeft Kimberly leiderschap getoond en zelfs als eindverantwoordelijke gewerkt toen er niemand anders was.
Uit de nominatie: ‘Kimberly heeft leiderschap, doorzettingsvermogen, maar ook relativering en een zeer positieve houding getoond. Ondanks dat zij en haar familie positief getest waren (wat toen een stuk spannender was dan nu) heeft ze deze ingewikkelde stage op een mooie manier vormgegeven.’

Thijs den Ouden – 3e jaar verpleegkunde
De nominatie: ‘Thijs presteert het steeds weer om te laat te komen, hij is erg lui. Toch blijft hij zijn toetsen en stages maar halen en loopt hij niet achter. Als ik aan Thijs denk, denk ik aan iemand die eerlijk is. Vaak betekent dit dat hij lelijke dingen zegt. Toch waardeer ik die karaktertrek van hem wel. Thijs heeft een enorme impact op zijn klasgenoten en eigenlijk op de hele hogeschool, iedereen moet altijd om hem lachen. Vaak weten we niet waarom maar toch brengt hij vaak gezelligheid (en bier).
Thijs die heeft dus als hindernis bier, luiheid en weinig motivatie, toch slaat hij zich hier doorheen. Ik ben trots op hem dat hij steeds weer alles haalt en gewoon goede cijfers haalt. Ik vind hem de student van het jaar. Ook geniet ik altijd van onze potjes Fifa.’

Jessica de Vroege – 4e jaar social work
Jessica is zeer slechtziend geworden tijdens haar studie en doet haar best om toegankelijkheid op de kaart te zetten. Binnen de Hogeschool Rotterdam doet ze dat bij haar opleidingscommissie, en in gesprek met collegevoorzitter Ron Bormans over studiestress. Buiten de hogeschool zet ze zich in voor de toegankelijkheid van musea en cultuur.
Omdat Jessica interesse heeft in de zorg, doet ze een minor bij het Instituut voor Gezondheid omdat ze geïnteresseerd is in wat ziekte met mensen doet en hoe we daarmee kunnen helpen.
Uit de nominatie: ‘Studeren met een visuele beperking is tijdens corona extra pittig, maar het is Jessica toch maar mooi gelukt. Ze is een lief en attent persoon en ik heb haar het afgelopen jaar een mooie groei door zien maken waardoor ze nu zelfbewuster en sterker is.’

Wendel Janssen – 2e jaar ondernemerschap en retailmanagement
‘De stagebegeleider berichtte mij meermaals dat hij zo tevreden was met Wendel dat ik hem absoluut een 10 moest geven voor zijn stageopdrachten’, schrijft Wendels docent in zijn nominatie. Wendel zat in de experimentklas ENTprentice waarin hij twee dagen per week stage liep bij het bedrijf Sales Butler en dat was een succes. Ondertussen zijn we een jaar verder en werkt Wendel nog steeds op zijn stageplek. Daarnaast is hij voor de opleiding komen werken als student-assistent.
Uit de nominatie: ‘Wendel was net 17 toen hij voor het eerst mijn lokaal kwam binnenwandelen. Duidelijk de benjamin van de klas. Ik verwacht dat we nog veel gaan horen van deze student en wilde hem daarom nomineren.’

Isaac Schell – 2e jaar ondernemerschap en retailmanagement
In zijn eerste jaar zat Isaac in de experimentklas ENTprentice. Dit hield in dat hij twee dagen per week stage liep bij Bond for websolutions. Isaac heeft tijdens die stage een diepe indruk gemaakt op zijn docent: ‘Alle eerstejaars leren tijdens de skills-lessen feedback te geven en te ontvangen. Op zijn stage zag Isaac twee collega’s elkaar de volle laag geven. Isaac legde (nadat iedereen was afgekoeld) de principes van feedback geven en ontvangen uit, maar merkte dat niemand echt luisterde. De volgende dag om 09.00 lag er op ieders bureau een uitgeprinte handleiding feedback geven en nemen – door Isaac Schell. Ik vind het zo ontzettend knap van zo’n jonge student om zo’n verschil te kunnen maken op de werkvloer.’
Verder is Isaac in 2020 zeer actief geweest binnen de Studenten Ondernemers Club. Deze club bestaat uit jonge studenten die zelf een eigen bedrijf hebben of willen starten en is een waardevol netwerk voor veel jonge ondernemers gebleken. Isaac speelde een belangrijke rol binnen de club, organiseerde bijeenkomsten, regelde sprekers en startte de LinkedIn-pagina.

Tekst: Tosca Sel
Beeld: Demian Janssen

Dit artikel wordt je aangeboden door Profielen, het nieuwsmedium van de Hogeschool Rotterdam. Like what you see? Like ons dan op Facebook en blijf via je eigen tijdlijn op de hoogte van het laatste nieuws. Liever een nieuwsbrief? Meld je hier aan voor een wekelijkse update.
 Wil je op donderdag (rond lunchtijd) het heetste nieuws van afgelopen week in je mailbox ontvangen? Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Reacties

Laat een reactie achter

Comments are closed.

Spelregels

De redactie waardeert het als je onder je eigen naam reageert.

  1. Comments worden door de redactie gemodereerd. 's Avonds en in het weekend gebeurt dat niet standaard, en kan het dus langer duren voor je opmerking online komt.
  2. Houd het netjes, beschaafd, vriendelijk en respectvol. Niet vloeken of schelden.
  3. Dwaal niet af van het onderwerp (blijf ‘on topic’).
  4. Wees kort, duidelijk en maak een punt.
  5. Gebruik argumenten, geen uitroepen.
  6. Geen commerciële boodschappen.
  7. Niet op de persoon spelen.
  8. Niet discrimineren, aanzetten tot haat of oproepen tot geweld (ook niet voor de grap).
  9. Van bezoekers die een reactie achterlaten op de site wordt automatisch het IP-adres opgeslagen.
  10. De redactie geeft reacties die dreigende taal bevatten door aan de veiligheidscoördinator van de Hogeschool Rotterdam.

Lees hier alle details over onze spelregels.

Back to Top